Gradbeni segment v fokusu prihodnjega razvoja
Gradbeni segment v fokusu prihodnjega razvoja
  18.07.2019  |  09:46
Čas branja: 4 min
Skupina Schwarzmüller ima v svojem proizvodnem programu že več kot 50 vrst prikolic in nadgradenj, namenjenih različnim delom v gradbeništvu. Vendar pa je na sejmu Bauma 2019, ki je potekal v Münchnu v začetku aprila, avstrijsko podjetje napovedalo nadaljnjo širitev tega segmenta proizvodnje, kjer vidi velike možnosti na svojih ključnih trgih.

Glede na pozitiven razvoj v evropskem gradbenem sektorju ta segment proizvodnje Skupine Schwarzmüller od leta 2013 predstavlja močno gonilo rasti celotnega poslovanja. To jasno kažejo številke – v letu 2012 je Schwarzmüller proizvedel ali nadgradil 1.767 gradbenih vozil, v letu 2018 pa je dosegel 4.188 enot, kar pomeni 137-odstotno rast. V strukturi celotne proizvodnje se je delež gradbenih vozil in nadgradenj v istem obdobju povečal z 29 na 45 %. Roland Hartwig, predsednik uprave Schwarzmüller Group, je na novinarski konferenci na sejmu Bauma 2019 povedal, da pričakuje, da bo ta kategorija izdelkov kmalu presegla 50 % celotne proizvodnje. To po njegovih besedah odraža dobro zasnovano strategijo razvoja podjetja, ki je zaradi tehnične usposobljenosti sposobno v kratkem času odgovoriti na potrebe trga in osvojiti bolj zapletene izdelke, kot so gradbena vozila in nadgradnje.

Najpomembnejši trg Skupine Schwarzmüller v segmentu gradbenih vozil in nadgradenj je že nekaj let Nemčija, saj se na ta trg nanašata že dve tretjini celotne prodaje. Na samem začetku trenutne faze rasti je Schwarzmüller leta 2012 prodal v Nemčiji 560 enot, leta 2018 pa se je ta številka povečala na 1.760 enot. To je torej rast 214 %, kar je precej nad povprečno stopnjo rasti omenjenih 137 %. Drugi ključni trgi gradbenega segmenta skupine Schwarzmüller so Avstrija, Švica, Poljska in Slovenija.

Prilagojene rešitve s standardnimi roki dobave

Največji proizvodni obrat Skupine Schwarzmüller za gradbena vozila in nadgradnje je Žebrák na Češkem, kjer je lani iz proizvodnih linij prišlo 1.600 jeklenih prekucnikov. To je tudi najpomembnejša posamezna skupina izdelkov, posebna gradbena vozila pa se proizvajajo tudi v Freinbergu v Avstriji, medtem ko so aluminijasti prekucniki izdelani na Madžarskem v tovarni v Budimpešti. Kot rezultat popolnoma novih proizvodnih metod je bila v vseh treh tovarnah povečana zmogljivost proizvodnje gradbenih vozil in nadgradenj. Schwarzmüller jih je namreč vgradil v tehnološke postopke montaže na gibljivem traku z uporabo računalniško vodenega zaporedja vozil za optimizacijo uporabe proizvodnih linij. To med drugim omogoča, da se specializirana vozila, prilagojena specifičnim zahtevam strank, izdelajo v skoraj istem časovnem okviru kot standardni modeli velikih serij. Schwarzmüller trenutno dosega več kot 90 % pravočasnih dobav.

Schwarzmüllerjevi eksponati na Baumi 2019

Schwarzmüller je v svoji bogati ponudbi na Baumi 2019 izpostavil pet izdelkov. Toplotno izoliran prekucnik polpriklopnik za prevoz asfalta je sedaj prvič na voljo z znakom kakovosti TÜV, ki potrjuje, da se Schwarzmüller drži strogih postopkov v celotnem proizvodnem procesu. TÜV potrjuje, da se toplotni mostovi na kesonu med delovanjem ne bodo pojavljali in da se proizvajalec drži ustreznega standarda DIN. Parametri, kot so temperaturni profil asfaltnih zmesi v prekucnem zaboju in temperaturna homogenost ter njuno stalno spremljanje v realnem času s senzorji, pomembno vplivajo na kakovost asfaltiranja. Schwarzmüller je dosegel toplotno odpornost (vrednost R) 1,80 m2 K/W, ki za več kot 10 % presega predpisano vrednost 1,65 m2 K/W. Schwarzmüllerjev toplotno izoliran prekucni polpriklopnik ima možnost krmiljenja različnih praktičnih parametrov z daljinskim upravljalnikom ali s pametnim telefonom. To vključuje na primer udobno rokovanje z elektronsko nadzorovanim zračnim vzmetenjem oziroma dviganjem in spuščanjem zračnih blazin ali pa z dviganjem in spuščanjem dvižne osi, kot tudi aktiviranjem zavore finišerja ali odpiranjem in zapiranjem ponjave na zaboju prekucnika. Schwarzmüller ponuja toplotno izoliran polpriklopnik s svojo lastno maso 4,7 tone.

Eden od Schwarzmüllerjevih klasikov je zagotovo jekleni prekucni polpriklopnik, lastne mase 5,3 t, kar zagotavlja odličen kompromis med robustno konstrukcijo in relativno visoko nosilnostjo. Strateško nameščena in dimenzionirana ojačitev okvirja kesona zagotavlja do 6 % večjo stabilnost pri stresanju od prejšnje zasnove. K stabilnosti pri stresanju prispeva tudi samodejno spuščanje zračnega vzmetenja pred dvigovanjem zaboja. Ta polpriklopnik se lahko konfigurira tudi z opremo ali funkcijami, ki pomagajo izboljšati oprijem oziroma vlečno sposobnost, kot je začasna razbremenitev prve osi ali hidrostatičnega pogona zadnje osi.

Naslednji zanimiv eksponat za stranke iz gradbenega sektorja je štiriosni nizkopodni priklopnik. Najpomembnejši kriterij za nizkopodne prikolice, ki se uporabljajo za transport gradbenih strojev, je čim nižja lastna masa, čim nižja nakladalna višina in robustno podvozje. Prav to so glavne značilnosti te prikolice s koritom za namestitev roke bagra ali za kolesa stroja, ki se prevaža. Odlikuje jo lastna masa 7,95 tone in višina glavne nakladalne ploščadi, ki je približno 870 mm nad tlemi. Seveda pa je sprednji del nad dvojno sprednjo osjo nekoliko višji. Kot 8° ramp za nalaganje in njegovo hidravlično dviganje in spuščanje, z možnostjo bočnega premika za prilagajanje širini strojev, olajšajo nalaganje in razlaganje. Številni obroči znotraj nakladalne platforme omogočajo varno in učinkovito pritrditev strojev. Za najboljšo možno protikorozijsko zaščito vozila se serijsko pocinkajo priključni drog, vrtljiva podlaga dvojne osi in nakladalne rampe.

Univerzalno uporabno in zato neizogibno vozilo v gradbenem sektorju je tudi prekucna tandemska prikolica. Z nizko lastno maso, ki se giblje od 3,65 tone dalje, in do 2,42 metra notranje paletne širine, s prostornino 11,6 m3, je primerna tako za prevoz razsutega materiala kot tudi za paletizirane gradbene materiale. Prekucni zaboj je v celoti izdelan iz aluminija in je zelo lahek, vendar pa patentirana konstrukcija iz votlih profilov zagotavlja visoko togost in trdnost. Vse stranice se lahko odprejo pri stresanju, stranske stranice pa se lahko tudi odprejo in spustijo za nalaganje ali razlaganje z viličarjem. Montažni zatič rude je nastavljiv po višini, tako da jo je mogoče enostavno prilagoditi vsakemu tovornjaku.

Prikolica Benzrid Tridem

Skupina Schwarzmüller je začela tesno sodelovati z inovativnim proizvajalcem Benzberg iz mesta Schörfling na jezeru Attersee v pokrajini Zgornja Avstrija. To je mlado podjetje, ki je specializirano za razvoj visokokakovostnih gradbenih vozil, s poudarkom na težkih terenskih prevozih. Benzbergova vizija poslovanja je popolnoma skladna s Schwarzmüllerjevo, to je razvoj prilagojenih rešitev, ki strankam zagotavljajo določeno dodano vrednost. V prvem koraku bo Schwarzmüller v prodajni program vključil Benzbergov Tridem terenski prekucnik. To je prekucna prikolica z možnostjo hidravlične kompenzacije nagiba. Ta rešitev omogoča tudi premagovanje ovir do višine 50 cm brez nagibanja nadgradnje, tako da je stresanje na pobočjih ali neravnem terenu varno. Posebej zasnovano podvozje omogoča obračanje koles do 30°, s skupno širino vozila do 2,55 m in širino pnevmatik do 65 cm, kar bistveno pripomore k okretnosti.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Novice
Novice Goodyear Goodyear bo zmogljivost pnevmatik izpopolnjeval v vesolju

Goodyear bo na Mednarodni vesoljski postaji v okviru projekta ameriškega nacionalnega laboratorija testiral material, ki se uporablja pri...

Mineral SI
Novice
Novice Gradbeni trg Upad vrednosti gradenj stanovanjskih objektov

Tako letna kot mesečna vrednost opravljenih del na stanovanjskih stavbah se je maja znižala. Na letni ravni je po izračunih...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni trg Kako so lani poslovali največji slovenski gradbinci?

Rast prihodkov je med gradbenimi velikani bolj kot ne stalnica, rast dobička pa ob tem nikakor samoumevna.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo TOP 100 50 največjih podjetij v rudarskem sektorju

Seznam podjetij je izdelan po kriteriju šifre dejavnosti (rudarstvo B) in skupnih prihodkov v letu 2018.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo TOP 100 100 največjih proizvajalcev gradbenih materialov

Seznam podjetij je izdelan po kriteriju šifre dejavnosti (C23) in skupnih prihodkov v letu 2018.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo TOP 100 100 največjih podjetij v gradbeništvu

Seznam podjetij je izdelan po kriteriju šifre dejavnosti (gradbeništvo F) in skupnih prihodkov v letu 2018.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeništvo Analiza podjetij v dejavnosti gradbeništvo

Dejavnost gradbeništvo v Sloveniji v letu 2018 predstavlja 20.764 podjetij in podjetnikov, ki so skupaj ustvarili 5.578.256.675 eur...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo ZAG Opekarstvo v krožni ekonomiji

Ob zavedanju, da so naravni viri omejeni, se tudi potrošniške navade preusmerjajo iz t.i. linearnega modela gospodarstva, ki je sledil...