Ofenziva na trg specializiranih podvozij
Ofenziva na trg specializiranih podvozij
  06.05.2019  |  13:46
Čas branja: 7 min
DAF je razširil svojo ponudbo v gradbenem in komunalnem segmentu svoje ponudbe z novimi konfiguracijami, kot sta 8x4 tridem s sledilno pomožno osjo in 10x4 s krmiljeno vodilno pomožno osjo. Predstavljeni sta tudi nova 10-tonska prednja (krmilna) os ter 7,5-tonska fiksna in dvižna sledilna os.

TEKST  Boštjan Paušer

Za DAF bo leto 2018 ostalo zabeleženo kot najbolj uspešno v svoji bogati 90-letni zgodovini, z rekordno proizvodnjo 67.000 tovornjakov in drugim mestom v tržnem deležu v segmentu težkih tovornjakov v Evropi (16,6 %). DAF je vodilni na trgu kar v sedmih državah EU in je v Nemčiji najpomembnejša uvozna znamka na največjem posamičnem evropskem trgu. Tradicionalno pa je DAF že vrsto let vodilna blagovna znamka v EU v segmentu vlačilcev. Po takšnih dosežkih je logično, da so ambicije podjetja usmerjene tudi v druge tržne segmente, kjer DAF doslej še ni bil tako prepoznaven in zastopan. To je program podvozij za tovornjake, ki ima v Evropi 36 % težjega segmenta težkih tovornih vozil  z več kot 16 tonami. Če pogledamo trg po namenu vozil, je gradbeni segment razdeljen na 33 % vlačilcev in 67 % šasij, ki ga večinoma zastopajo štiriosna podvozja (55 %), nato triosna (35 %) in nazadnje dvoosna (10 %). Prav tu DAF vidi pomemben potencial za nadaljnjo rast, zato strankam ponuja širok izbor vozil z robustnim podvozjem v skoraj vseh možnih konfiguracijah osi, z učinkovitim pogonskim sklopom in udobnimi kabinami.

Nove osi

DAF ima bogate izkušnje pri načrtovanju in izdelavi osi. Od leta 1958 v Eindhovnu sami razvijajo svoje osi, tako da so lahko prepričani, da so popolnoma prilagojene vsaki od dostopnih konfiguraciji podvozja. Seveda pa skrbijo tudi za optimalno razmerje moči in mase ter zmanjšanje notranjega trenja. Zato njihove osi dajejo pomemben prispevek k skupni zanesljivosti, trajnosti, nizkim stroškom vzdrževanja in večji uporabni obremenitvi vozila.

DAF zdaj razširja svojo obstoječo ponudbo 7,5-, 8- in 9-tonskih sprednjih osi z novo osjo 193N nosilnosti 10 ton, ki bo na voljo v drugi polovici leta na modelih CF in XF z motorji MX-11 in MX-13. Namenjena je za vgradnjo kot enojna os na podvozje z visoko koncentrično obremenitvijo prednjega dela vozila. Najboljši primer za to je težko dvigalo, nameščeno takoj za kabino, ali nadgradnja betonskih črpalk velikega dosega. Ta os ima mehansko vzmetenje s trikotnimi paraboličnimi vzmetmi.

Poleg tega DAF predstavlja tudi novo 7,5-tonsko sledilno os 160U z enojnimi kolesi fiksne konstrukcije. Ta ni krmiljena, ampak je dvižna. Za to os je značilno novo ohišje, ki je izdelano s postopkom tlačnega litja, ki je še bolj robustno in trdno kot pri prejšnji različici z 10 kg manjšo maso. Statična nosilnost je povečana za 25 % na 26 ton. To je zelo pomembna značilnost pri nakladalcih zabojnikov. Natančneje, ko se celotna teža težkega kontejnerja v enem trenutku skoncentrira na samem koncu šasije, sprednja os pa se skoraj dvigne s tal, sta skupna teža vozila in obremenitev kot na gugalnici na zadnjih oseh. Zaradi nižje lastne mase je ta os primerna tudi za vozila, ki delajo v gradbeništvu, na primer pri dostavi materiala, in imajo zadaj nameščeno dvigalo. Ali pa za vlačilce 6x2 s specializiranimi polpriklopniki (montažne betonske konstrukcije, kovinske konstrukcije in armature, stolpne žerjave in njihove dodatke itd.).

Velika ponudba tandemskih pogonskih osi

DAF za šasiji 6x4 in 8x4 iz serij CF in XF ponuja široko paleto tandemskih pogonskih osi z nizkimi vzdrževalnimi zahtevami, in sicer od lahkega 19-tonskega tandema z enojno redukcijo SR1132T, mehanskim vzmetenjem in bobnastimi ali diskastimi zavorami, še posebej primernimi za namene, ki so občutljivi na težo, za 21- ali 26-tonski tandem SR 1360T s kolutnimi zavorami in zračnim vzmetenjem. Obstajajo pa tudi tandemi z dvojno redukcijo z oznako HR1670T, tudi v izvedbah z 21 ali 26 ton, ki jih lahko naročite z mehanskim ali zračnim vzmetenjem in izključno z zavornimi bobni. Širok razpon prestavnih razmerij od 3,46 do 7,21 omogoča optimalno konfiguracijo pogonske skupine za vsak namen vozila.

Novo 8x4 tridem podvozje

FAW označuje novo konfiguracijo 8x4 pogonskih konfiguracij modelov CF in XF, vendar v različici tridem. To pomeni, da imajo ta podvozja enojno krmilno os in zadaj tri osi, od katerih sta prvi dve tandemski pogonski most z enojno (SR1360T) ali dvojno redukcijo (HR1670T), sledi tretja os z elektro-hidravličnim krmiljenjem. Njena nosilnost je 8 ton, elektronski sistem ECAS 5, ki upravlja zračno vzmetenje, pa ščiti to os pred preobremenitvijo tako, da mogoč presežek zadaj skoncentrirane teže premakne na tandemski most. Največja tehnično dovoljena masa te konfiguracije je 37 ton. Njena največja prednost je obračalni krog le 7,8 metra med robnikom in 8,5 metra med stenami. Za to se lahko zahvali predvsem skrajšani medosni razdalji na 4,55 metra in največjem kotu 49° za sprednja kolesa. Aplikacija bo na voljo kot podvozje za nadgradnjo prekucnika, avtomešalce, zabojnike z zadnjim dvigalom ali kot nalagalec zabojnikov. To bo predvsem uporabno v urbanih okoljih z ozkimi ulicami, kamor morajo vozila pripeljati težka bremena na tesna gradbišča. To podvozje bo na voljo v zadnji četrtini leta 2019.

Impresivno 10x4 CF

Težki prekucnik CF v konfiguraciji 10x4 je rezultat sodelovanja med DAF-om in nizozemsko družbo Estepe, ki je preuredila tovarniško podvozje z vgradnjo pete pomožne osi. Pred zračno vzmetenim tandemskim mostom HR1670T z dvojno redukcijo je Estepe vgradil vodilno hidravlično krmiljeno dvižno os nosilnosti 10 ton. Sprednje dvojne krmiljene osi tipa 187N imajo nosilnost po 10 ton. Največja dovoljena masa tega podvozja je 49 ton.

XF FTM-vlačilec 8x4 tridem  

DAF je prvič predstavil svojo novo generacijo XF FTM-vlačilca za vleko težkih tovorov z največjo dovoljeno maso do 120 ton, z nekaterimi omejitvami pa do 150 ton. Gre za različico tridem s sprednjo 8- ali 9-tonsko krmilno osjo ter tandemskim pogonskim mostom SR1360T ali HR 1670T, pred katerim je vodilna krmiljena in dvižna 8-tonska os. Največja dovoljena masa tega vlačilca se giblje od 34 do 41 ton, odvisno od dejanske specifikacije, z dovoljeno obremenitvijo sedla približno 24 ton. Moč se prenaša prek avtomatiziranega 16-stopenjskega menjalnika TraXon s programskim paketom "heavy/normal".

XF FAX – 8x2 podvozje

Oznaka FAX se pri DAF-u nanaša na šasijo 8x2 z dvojno prednjo krmilno osjo nosilnosti 8 ali 9 ton, enojno pogonsko osjo ter sledilno 7,5-tonsko krmilno in dvižno osjo za pogonsko. Do sedaj je bila taka konfiguracija na voljo samo pri modelih CF, vendar je ponudba zdaj razširjena tudi na XF-e. Njihova največja dovoljena masa znaša 37 ton, zaradi dobre okretnosti in visoke nosilnosti na sprednjem koncu pa se pogosto uporablja kot vozilo za prevoz zabojnikov z dvigalom za kabino.

LF in CF Construction

DAF še vedno ponuja individualna LF- in CF-podvozja v izvedbi Construction, prilagojena pogostim vožnjam na terenu in po neurejenih gradbiščih. Odlikujejo jih višje postavljeni sprednji odbijači, ki omogočajo vstopni kot 25° in terensko prehodnost (višina podvozja nad tlemi) 32 cm v primeru manjšega LF in 40 cm v primeru XF. Variante Construction imajo 3 mm debelo zaščitno jekleno ploščo pod hladilnikom motorja.

LF Construction je na voljo samo kot 19-tonsko podvozje v konfiguraciji 4x2, medtem ko se lahko CF Construction naroči v obliki šasije FAT 6x4 in FAD 8x4 ali vlačilca FTT 6x4.

Izvedbe tovornjakov CF Construction so standardno opremljene s posebnim programskim paketom off-road na menjalnikih TraXon, ki zelo hitro zamenjajo prestave pri nekoliko višjih vrtljajih, da zagotovijo maksimalen oprijem na zahtevnem terenu.

Prilagodljivost zahtevam kupcev

Končnim kupcem in nadgraditeljem gre DAF maksimalno nasproti v pogledu njihovih zahtev za namestitev opreme in komponent na podvozje v skladu s posebnostmi nekaterih posebnih nadgradenj. Tako je možno izbrati enega ali dva rezervoarja za gorivo, določiti, ali naj se ta montira levo ali desno, z izbiro optimalnega položaja rezervoarja za stisnjen zrak in reagenta AdBlue, modula SCR, prostora za akumulatorje, nosilca rezervnega kolesa, shranjevalnega zaboja itd.

Poleg tega je v tem segmentu trga zelo pomembno, da ima kupec optimalno moč za svoje potrebe. Od PTO-izhoda na motorju ponuja DAF na motorjih MX-11 in MX-13 pogon na desni strani (položaj kazalca ure na 13.00), ki lahko trajno nudi 800 Nm navora, kratkotrajno pa 1.000 Nm navora. To je idealna rešitev za avtomešalce ali vozila za zbiranje odpadkov. Motorji MX-11 imajo tudi izvod na levi strani (položaj kazalca ure na 11.00) s trajnim navorom 250 Nm in kratkotrajnim 400 Nm, kar je primerno tudi za pogon hidravličnih črpalk za prekucnike. DAF ponuja tudi možnost izbire posrednega odgona črpalke na sprednjem delu motorja (preko jermena), moči od 20 do 35 kW. V ponudbi je tudi veliko število PTO-izhodov na menjalnikih, ki se običajno uporabljajo za pogon hidravličnih črpalk in kompresorjev, z različnimi prestavnimi razmerji in navorom do 1.000 Nm.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbena oprema Prodaja evropske opreme je na »poti rasti«

V svojem letnem ekonomskem poročilu za leto 2019, je CECE izjavil, da je bilo leto 2018 najmočnejše leto za evropsko gradbeništvo od...

Mineral SI
Novice
Novice Projekti Na Finskem se bo gradil najdaljši podvodni predor na svetu

Kitajski investitor, Touchstone Capital Partners, je ponudilo 15 milijard eurov za sofinanciranje najdaljšega podmorskega železniškega...

Mineral SI
Novice
Novice CATERPILLAR ROADSHOW Caterpillar Roadshow in prvenstvo strojnikov 2019

Podjetje Teknoxgroup Slovenija d.o.o., uradni zastopnik za Caterpillar gradbeno mehanizacijo in energetske sisteme v Sloveniji, je med 1....

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Gorenjske hribe zavzeli Hidromekovi stroji

Podjetje Dehkatrade Cetin d.o.o je na Gorenjsko dostavilo že sedmi Hidromekov stroj, ki je tokrat bager goseničar HMK140LC - zmogljivost,...

Mineral SI
Novice
Novice Volvo CE Volvo CE prevzel podjetje CeDe

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) se je določil za nakup podjetja CeDe Group, ki prilagaja stroje za posebne namene.

Mineral SI
Novice
Novice Yanmar Yanmar VIO 57 6A

Yanmar VIO 57 6A je najbolj prodajan stroj v prodajnem programu slovenskega zastopnika Smaster d.o.o.

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Nov Hidromek HMK 220NLC H4

Na slovensko tržišče že prihaja nova serija bagrov znamke Hidromek.

Mineral SI
Novice
Novice BAUMA Skupina Construction 4.0

Na letošnji Baumi je potekalo prvo srečanje nove delovne skupine z naslovom Stroji v gradbeništvu 4.0, v okviru Združenja strojne...