Gradbeni vozni park v znamenju nemških znamk
Gradbeni vozni park v znamenju nemških znamk
  06.05.2019  |  11:27
Čas branja: 3 min
Naredili smo analizo vseh registriranih tovornih vozil v Sloveniji z največjo dovoljeno maso nad 7,5 tone, ki so opremljena z nadgradnjo za potrebe gradbeništva.

TEKST  Boštjan Paušer  FOTO  Arhiv

Po evidenci vseh registriranih vozil Ministrstva za infrastrukturo, je leta 2018 nosilo slovenske registrske tablice dobrega 1,6 milijona vozil oz. dobrih 50 tisoč vozil več kot leto prej. Med njimi 85.599 dostavnikov, 2834 avtobusov in 31.981 tovornih vozil z največjo dovoljeno maso 7500 kg ali več. Število tovornih vozil se je, v primerjavi z letom prej, povečalo za dobrih 2300 vozil, oziroma 8 odstotkov.

Največ je Mercedesov

Vseh tovornih vozil, ki so opremljena z nadgradnjo za potrebe gradbeništva je v Sloveniji 5739, kar predstavlja skoraj 18 odstotkov vseh tovornih vozil. No dejanska številka tovornjakov, ki delujejo v gradbenem sektorju je še nekoliko višja, saj iz uradne evidence vseh registriranih vozil ne moremo izluščiti vlačilcev, ki so aktivni v tem segmentu. Trg gradbenih vozil obvladujeta oba nemška proizvajalca - njun skupni delež namreč znaša dobrih 75 odstotkov, vsak z dobrimi dva tisoč vozili. Glede na to da je bil Mercedes vrsto let najbolje prodajana znamka tovornih vozil v Sloveniji ne preseneča podatek, da mu med vsemi registriranimi vozili pripada največji delež, a je njegova prednost pred drugim MAN-om minimalna, le 1,6 odstotka oziroma 92 vozil. Edini, ki si poleg obeh nemških proizvajalcev še lasti večji delež trga je tretji Iveco s slabimi 14 odstotki, ostale znamke pa ne presežejo treh odstotkov. Omeniti velja, da je registriranih še 62 TAM-ovih tovornjakov in pet FAP-ov.

Povprečna starost 14 let

Medtem ko je povprečna starost tovornih vozil v Sloveniji slabih osem let in se je v zadnjem letu dni zmanjšala za dobri dve leti, pa stanje med gradbenimi tovornjaki le ni tako rožnato. Čeprav lanska sprememba cestninskega podjetja sili k obnovi in pomlajevanju voznih parkov, pa povprečna starost v tem segmentu še vedno znaša slabih 14 let. Seveda je pri tem treba omeniti da je tudi življenjska doba tovornjakov v gradbeništvu daljša kot npr. v mednarodnem transportu. Podobna slika se pokaže tudi če pogledamo Euro norme ki jih izpolnjujejo vozila, medtem ko je več kot 70 odstotkov celotnega voznega parka opremljenih z Euro 5 ali Euro 6 motorji, pa med gradbenimi tovornjaki še vedno prevladujejo tisti z Euro 2 in Euro 3 motorji (skupno jih je dobrih 53 odstotkov), medtem ko je Euro 6 tovornjakov le slabih 12 odstotkov.

Prevladujejo prekucniki

Če se za konec ustavimo še pri vrsti nadgradnje, je ugotovitev povsem pričakovana - več kot polovica vozil je opremljenih s prekucnikom (dobrih 56 odstotkov). Sledijo tovorna vozila ki imajo poleg prekucnika nameščeno še hidravlično dvigalo, teh je dobrih 35 odstotkov, medtem ko manjši delež odpade še na mešalnike betona (dobrih 6 odstotkov), ostali tipi nadgradenj pa so v manjšini.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Gorenjske hribe zavzeli Hidromekovi stroji

Podjetje Dehkatrade Cetin d.o.o je na Gorenjsko dostavilo že sedmi Hidromekov stroj, ki je tokrat bager goseničar HMK140LC - zmogljivost,...

Mineral SI
Novice
Novice Volvo CE Volvo CE prevzel podjetje CeDe

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) se je določil za nakup podjetja CeDe Group, ki prilagaja stroje za posebne namene.

Mineral SI
Novice
Novice Yanmar Yanmar VIO 57 6A

Yanmar VIO 57 6A je najbolj prodajan stroj v prodajnem programu slovenskega zastopnika Smaster d.o.o.

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Nov Hidromek HMK 220NLC H4

Na slovensko tržišče že prihaja nova serija bagrov znamke Hidromek.

Mineral SI
Novice
Novice BAUMA Skupina Construction 4.0

Na letošnji Baumi je potekalo prvo srečanje nove delovne skupine z naslovom Stroji v gradbeništvu 4.0, v okviru Združenja strojne...

Mineral SI
Novice
Novice Bobcat Nov model Bobcat E35 Z

Bobcat E35 Z, novi model mini bagra delovne mase 3.500 kg pri širini podvozja 1.750 mm nudi udobno delo ter vrtenje v širini podvozja in...

Mineral SI
Novice
Novice Dehkatrade Cetin Popolna kombinacija: Hidromek in MTB

Podjetje Dehkatrade Cetin d.o.o., generalni zastopnik blagovnih znamk Hidromek in MTB, je stranki na Dolenjsko dostavilo popolno...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Mineralne surovine Naravni viri in gospodarjenje z njimi - primer gradbenega materiala, prod, II. del

Zemlja je pokrita[1] z veliko količino vode, približno 71% površine in skoraj 1,973 milijard kubičnih metrov prostornine. Od tega...