Učinkovitost je v prvem planu
Učinkovitost je v prvem planu
  12.03.2019  |  11:23
Čas branja: 1 min
Za leto 2019 je Scania pripravila dodatne izboljšave svojih motorjev DC 09 in DC 13, slednje pa temeljijo na manjšem trenju pogonskih elementov, učinkovitejšem izgorevanju in na "pametnih" perifernih sklopih motorja. Rezultat je približno 2 odstotka manjša poraba goriva.

Nove variabilne črpalke hladilne tekočine so bolje prilagojene trenutnim potrebam oziroma obremenitvam motorja in porabijo manj energije ter posledično goriva takrat, ko je motor le delno obremenjen. Kar je pravzaprav večino časa. Enako načelo velja tudi za variabilno servo krmilno črpalko, ki pri manevriranju pri nizkih hitrostih zagotavlja največji učinek in lahkotnost upravljanja, krmiljenje pa postane trše in čvrstejše, ko se hitrosti povečajo ali pa je kot zavoja odločnejši, takrat črpalka krmilnega mehanizma porablja manj energije.

Sesalni kolektor, izpušni kolektor in ohišje turbopolnilnika so bili prav tako deležni sprememb, s čimer so povečali učinkovitost sesalnih in izgorevalnih impulzov stisnjenega zraka in goriva. Njihov resonančni učinek posledično prispeva k boljšemu izgorevanju in nasploh celotnemu delovnemu procesu v valjih motorja. Posebno pozornost so Scanijini inženirji namenili zniževanju notranjega trenja v motorjih. Motor DC 09 je dobil jeklene bate, ki v kombinaciji z novim vrhnjim premazom valja zagotavljajo manjše trenje med njimi.

Ključna značilnost novih motorjev DC 13 je večji razpon navora, ki je zdaj na voljo že pri 900 v/min, namesto dosedanjega pri 1.000 v/min. To pomeni, da se optimalno delovno območje še bolj giblje v območju nizkih hitrosti, kar omogoča uporabo "hitrejših" diferencialov za bolj ekonomično vožnjo z običajnimi hitrostmi med 80 in 90 km/h. Vse omenjene izboljšave bodo predstavljene tudi letos na Baumi 2019.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Intervju Nikdar se ne sme izbrati ponudnik z dampinško ceno

Z Andreasom Frommom, direktorjem Asfinaga, smo se pogovarjali na 2. gradbeni konferenci »Biznis & trendi v gradbeništvu«, ki je potekala...

Mineral SI
Novice
Novice Wirtgen Group Nove Wirtgen freze za rezkanje asfalta

Wirtgen je na Baumi 2019 predstavil linijo inteligentnih frez v svoji F seriji, katerih cilj je pomagati operaterjem, da ohranijo optimalno...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Reportaža Bauma 2019 = Bauma presežkov

Baumi 2019 je uspelo na eno prizorišče pripeljati vse segmente gradbene panoge, vodilne proizvajalce in vse ključne novosti ter trende v...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Kolektor Gradbeništvo V leto 2019 z novimi gradbenimi projekti

V največjem slovenskem gradbenem podjetju Kolektor Gradbeništvo je danes zaposlenih več kot 800 zaposlenih, ki smo specializirani za...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni trg Pri gradbincih primanjkuje izobraženega in izkušenega kadra

Slovenska gradbena podjetja bodo zaposlovala manj kot lani; kljub pesimističnim napovedim o ohlajanju gospodarstva jim naročila ne...

Mineral SI
Vozila
Vozila MAN / BAUMA MAN bo na Baumi 2019 predstavil številne novosti

MAN bo izkoristil sejem Bauma 2019 za predstavitev vozil, motorjev in sistemov za pomoč vozniku, ki so združeni v poseben sklop za...

Mineral SI
Vozila
Vozila Scania / Izredni tovor Petosna Scania S730

Nizozemsko podjetje Te Kloeze-Bruyl je v svoj vozni park tovornjakov za izredne prevoze vključilo Scanio S730 v konfiguraciji 10×4*6.

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Največji dostavljen bager Hidromek v 2018

Največji dostavljen bager v Sloveniji podjetja Dehkatrade Cetin d.o.o. v letu 2018 je Hidromekov bager goseničar HMK 370 LC HD.