Rebalans proračuna direkcije za infrastrukturo
Rebalans proračuna direkcije za infrastrukturo
  22.01.2019  |  14:43
Čas branja: 4 min
V proračunu direkcije za infrastrukturo, ki skrbi za naložbe v ceste in železnice, je bilo najprej pripravljenih 590 milijonov evrov, po rebalansu pa bo denarja precej več. Skupaj s prenosom lanskih sredstev bo predvidoma na voljo 709 milijonov evrov.

Tekst: Nataša Koražija, Časnik Finance

Pri prenovi prog bo letos več dela za gradbince kot lani: za naložbe v železnice bo pripravljenih približno 246 milijonov evrov.

Na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) so lani v ceste, železnice in kolesarske povezave usmerili približno 630 milijonov evrov, s tem so uresničili 95 odstotkov vseh za lani predvidenih naložb. Letos je bilo v proračunu DRSI najprej predvidenih 590 milijonov evrov, vendar se bo z rebalansom državnega proračuna ta številka precej povečala. Po predlogu rebalansa, ki ga je pripravil finančni minister Andrej Bertoncelj, bodo imeli na ministrstvu za infrastrukturo za približno 49 milijonov evrov več denarja. Večino tega dodatnega denarja, 43 milijonov evrov, bodo predvidoma usmerili v ceste in železnice.

Kakšen bo po novem proračun DRSI

Na DRSI pričakujejo, da bodo namesto dosedanjih 590 milijonov evrov v proračunu imeli 633 milijonov evrov. V resnici pa bo njihov proračun še precej večji, čeprav to iz rebalansa še ni razvidno. Poleg proračunskega denarja bodo na voljo tudi namenska sredstva iz prejšnjega leta (gre za prispevke za registracijo vozil), teh je še 76 milijonov evrov. Gre za denar, ki ga lani ni bilo mogoče porabiti, zato ga bodo prenesli v letošnji proračun DRSI. To pomeni, da bodo imeli na voljo skupaj 709 milijonov evrov – podobne zneske so imeli tudi v letu 2015, ko so se končevali projekti iz prejšnje evropske perspektive.

Kam bodo usmerili dodaten denar?

Za naložbe v ceste bo tako po rebalansu predvidenih 213 milijonov evrov, skupaj s prenosom lanskih namenskih sredstev pa bo na voljo 246 milijonov evrov.

Slovenske železnice bodo za opravljanje obveznih gospodarskih javnih služb (OGJS) dobile 184 milijonov evrov (gre za subvencije v javni potniški promet, vodenje prometa, plače odpravnikov vlakov, upravljanje infrastrukture ...). Za naložbe v železniško infrastrukturo pa bo po rebalansu na voljo 236 milijonov evrov. Če prištejemo še prenos namenskih sredstev iz prejšnjega leta, bo za železniške naložbe na voljo 279 milijonov evrov.

V zadnjih desetih letih smo sicer pri naložbah v ceste in železnice močno nihali, kar je razvidno tudi iz priložene grafike. V naložbeno sušnih letih smo imeli na cestah odprtih zgolj kakšno desetino gradbišč, lani je bilo vseh gradbišč kar 250. Na DRSI so tako lani na cestah izpeljali za 291 milijonov evrov projektov. Precej bolj intenzivna bo letos prenova železnic, odprtih bo več projektov, kot jih je bilo lani. Največ se bo gradilo na progi med Zidanim Mostom in Celjem ter na progi med Mariborom in Šentiljem.

Projekti na železnicah

V letu 2019 bodo na DRSI nadaljevali posodobitev proge Pesnica–Šentilj–državna meja, ki jo gradi Pomgrad v konzorciju GH Holding, GGD in SŽ – ŽGP za 44,4 milijona evrov, in nadgradnjo proge Maribor–Počehova za 55,5 milijona evrov, ki jo je dobil konzorcij SŽ – ŽGP, Pomgrad, Kolektor Koling in GH Holding. Prenova celotnega odseka od Maribora do Šentilja skupaj z urejanjem postaj je vredna dobrih 250 milijonov evrov. Nadaljevali bodo tudi nadgradnjo proge Zidani Most–Celje, katere skupna vrednost je 280 milijonov evrov. Aprila prihodnje leto naj bi končali tudi prenovo proge Poljčane–Slovenska Bistrica, gre za 27 milijonov evrov vreden projekt, ki ga gradi konzorcij Pomgrad, Kolektor CPG in SŽ – ŽGP. Med večjimi projekti je tudi nadgradnja odseka Rimske Toplice–Laško in Laško–Celje, posel so dobili Kolektor Koling, SŽ – ŽGP in CGP, v vrednosti 47,2 milijona evrov, po načrtih bi morali končati julija 2019.

 

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo PRIKOLICE SCHWARZMÜLLER Gradbeni segment v fokusu prihodnjega razvoja

Skupina Schwarzmüller ima v svojem proizvodnem programu že več kot 50 vrst prikolic in nadgradenj, namenjenih različnim delom v...

Mineral SI
Novice
Novice Goodyear Goodyear bo zmogljivost pnevmatik izpopolnjeval v vesolju

Goodyear bo na Mednarodni vesoljski postaji v okviru projekta ameriškega nacionalnega laboratorija testiral material, ki se uporablja pri...

Mineral SI
Novice
Novice Gradbeni trg Upad vrednosti gradenj stanovanjskih objektov

Tako letna kot mesečna vrednost opravljenih del na stanovanjskih stavbah se je maja znižala. Na letni ravni je po izračunih...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni trg Kako so lani poslovali največji slovenski gradbinci?

Rast prihodkov je med gradbenimi velikani bolj kot ne stalnica, rast dobička pa ob tem nikakor samoumevna.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo TOP 100 50 največjih podjetij v rudarskem sektorju

Seznam podjetij je izdelan po kriteriju šifre dejavnosti (rudarstvo B) in skupnih prihodkov v letu 2018.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo TOP 100 100 največjih proizvajalcev gradbenih materialov

Seznam podjetij je izdelan po kriteriju šifre dejavnosti (C23) in skupnih prihodkov v letu 2018.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo TOP 100 100 največjih podjetij v gradbeništvu

Seznam podjetij je izdelan po kriteriju šifre dejavnosti (gradbeništvo F) in skupnih prihodkov v letu 2018.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeništvo Analiza podjetij v dejavnosti gradbeništvo

Dejavnost gradbeništvo v Sloveniji v letu 2018 predstavlja 20.764 podjetij in podjetnikov, ki so skupaj ustvarili 5.578.256.675 eur...