Rebalans proračuna direkcije za infrastrukturo
Rebalans proračuna direkcije za infrastrukturo
  22.01.2019  |  14:43
Čas branja: 3 min
V proračunu direkcije za infrastrukturo, ki skrbi za naložbe v ceste in železnice, je bilo najprej pripravljenih 590 milijonov evrov, po rebalansu pa bo denarja precej več. Skupaj s prenosom lanskih sredstev bo predvidoma na voljo 709 milijonov evrov.

Tekst: Nataša Koražija, Časnik Finance

Pri prenovi prog bo letos več dela za gradbince kot lani: za naložbe v železnice bo pripravljenih približno 246 milijonov evrov.

Na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) so lani v ceste, železnice in kolesarske povezave usmerili približno 630 milijonov evrov, s tem so uresničili 95 odstotkov vseh za lani predvidenih naložb. Letos je bilo v proračunu DRSI najprej predvidenih 590 milijonov evrov, vendar se bo z rebalansom državnega proračuna ta številka precej povečala. Po predlogu rebalansa, ki ga je pripravil finančni minister Andrej Bertoncelj, bodo imeli na ministrstvu za infrastrukturo za približno 49 milijonov evrov več denarja. Večino tega dodatnega denarja, 43 milijonov evrov, bodo predvidoma usmerili v ceste in železnice.

Kakšen bo po novem proračun DRSI

Na DRSI pričakujejo, da bodo namesto dosedanjih 590 milijonov evrov v proračunu imeli 633 milijonov evrov. V resnici pa bo njihov proračun še precej večji, čeprav to iz rebalansa še ni razvidno. Poleg proračunskega denarja bodo na voljo tudi namenska sredstva iz prejšnjega leta (gre za prispevke za registracijo vozil), teh je še 76 milijonov evrov. Gre za denar, ki ga lani ni bilo mogoče porabiti, zato ga bodo prenesli v letošnji proračun DRSI. To pomeni, da bodo imeli na voljo skupaj 709 milijonov evrov – podobne zneske so imeli tudi v letu 2015, ko so se končevali projekti iz prejšnje evropske perspektive.

Kam bodo usmerili dodaten denar?

Za naložbe v ceste bo tako po rebalansu predvidenih 213 milijonov evrov, skupaj s prenosom lanskih namenskih sredstev pa bo na voljo 246 milijonov evrov.

Slovenske železnice bodo za opravljanje obveznih gospodarskih javnih služb (OGJS) dobile 184 milijonov evrov (gre za subvencije v javni potniški promet, vodenje prometa, plače odpravnikov vlakov, upravljanje infrastrukture ...). Za naložbe v železniško infrastrukturo pa bo po rebalansu na voljo 236 milijonov evrov. Če prištejemo še prenos namenskih sredstev iz prejšnjega leta, bo za železniške naložbe na voljo 279 milijonov evrov.

V zadnjih desetih letih smo sicer pri naložbah v ceste in železnice močno nihali, kar je razvidno tudi iz priložene grafike. V naložbeno sušnih letih smo imeli na cestah odprtih zgolj kakšno desetino gradbišč, lani je bilo vseh gradbišč kar 250. Na DRSI so tako lani na cestah izpeljali za 291 milijonov evrov projektov. Precej bolj intenzivna bo letos prenova železnic, odprtih bo več projektov, kot jih je bilo lani. Največ se bo gradilo na progi med Zidanim Mostom in Celjem ter na progi med Mariborom in Šentiljem.

Projekti na železnicah

V letu 2019 bodo na DRSI nadaljevali posodobitev proge Pesnica–Šentilj–državna meja, ki jo gradi Pomgrad v konzorciju GH Holding, GGD in SŽ – ŽGP za 44,4 milijona evrov, in nadgradnjo proge Maribor–Počehova za 55,5 milijona evrov, ki jo je dobil konzorcij SŽ – ŽGP, Pomgrad, Kolektor Koling in GH Holding. Prenova celotnega odseka od Maribora do Šentilja skupaj z urejanjem postaj je vredna dobrih 250 milijonov evrov. Nadaljevali bodo tudi nadgradnjo proge Zidani Most–Celje, katere skupna vrednost je 280 milijonov evrov. Aprila prihodnje leto naj bi končali tudi prenovo proge Poljčane–Slovenska Bistrica, gre za 27 milijonov evrov vreden projekt, ki ga gradi konzorcij Pomgrad, Kolektor CPG in SŽ – ŽGP. Med večjimi projekti je tudi nadgradnja odseka Rimske Toplice–Laško in Laško–Celje, posel so dobili Kolektor Koling, SŽ – ŽGP in CGP, v vrednosti 47,2 milijona evrov, po načrtih bi morali končati julija 2019.

 

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Novice
Novice Gradbena konferenca 2. gradbena konferenca »Biznis & trendi v gradbeništvu« (26. in 27. marca 2019, Portorož)

Z zadovoljstvom najavljamo 2. gradbeno konferenco »Biznis & trendi v gradbeništvu«, ki jo organizirata podjetji Business Media d.o.o. in...

Mineral SI
Stroji in oprema
Stroji Volvo CE Prihodnji fokus Volva CE so manjši električni stroji

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) je razkril, da bo do sredine leta 2020 lansiral na trg vrsto električnih kompaktnih bagrov (EC15...

Mineral SI
Novice
Novice Strokovno posvetovanje Povabilo k sodelovanju: Skok čez kožo 2019

Univerza v Ljubljani, Naravoslovnotehniška fakulteta, Oddelek za geotehnologijo, rudarstvo in okolje ter Slovensko rudarsko društvo...

Mineral SI
Novice
Novice Komatsu Nova »kombinirka« Komatsu WB93R-8

Nov kombiniran bager nakladalnik oz. »kombinirka« Komatsu WB93R-8 je od začetka januarja 2019 na voljo za predstavitev in prodajo.

Mineral SI
Novice
Novice Reli Dakar Goodyear tovorne pnevmatike so se odlično izkazale na reli Dakar

Vsi tovornjaki ekipe Petronas De Rooy, ki so vozili s pnevmatikami Goodyear ORD, so se uvrstili med prvo deseterico, Nizozemec Gerard De...

Mineral SI
Novice
Novice Slovensko gradbeništvo Slovenija še naprej z eno večjih rasti gradbeništva v EU

Slovenija je tudi novembra beležila eno večjih rasti gradbeništva v EU, kažejo danes objavljeni podatki Eurostata.

Mineral SI
Vozila