Rebalans proračuna direkcije za infrastrukturo
Rebalans proračuna direkcije za infrastrukturo
  22.01.2019  |  14:43
Čas branja: 4 min
V proračunu direkcije za infrastrukturo, ki skrbi za naložbe v ceste in železnice, je bilo najprej pripravljenih 590 milijonov evrov, po rebalansu pa bo denarja precej več. Skupaj s prenosom lanskih sredstev bo predvidoma na voljo 709 milijonov evrov.

Tekst: Nataša Koražija, Časnik Finance

Pri prenovi prog bo letos več dela za gradbince kot lani: za naložbe v železnice bo pripravljenih približno 246 milijonov evrov.

Na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) so lani v ceste, železnice in kolesarske povezave usmerili približno 630 milijonov evrov, s tem so uresničili 95 odstotkov vseh za lani predvidenih naložb. Letos je bilo v proračunu DRSI najprej predvidenih 590 milijonov evrov, vendar se bo z rebalansom državnega proračuna ta številka precej povečala. Po predlogu rebalansa, ki ga je pripravil finančni minister Andrej Bertoncelj, bodo imeli na ministrstvu za infrastrukturo za približno 49 milijonov evrov več denarja. Večino tega dodatnega denarja, 43 milijonov evrov, bodo predvidoma usmerili v ceste in železnice.

Kakšen bo po novem proračun DRSI

Na DRSI pričakujejo, da bodo namesto dosedanjih 590 milijonov evrov v proračunu imeli 633 milijonov evrov. V resnici pa bo njihov proračun še precej večji, čeprav to iz rebalansa še ni razvidno. Poleg proračunskega denarja bodo na voljo tudi namenska sredstva iz prejšnjega leta (gre za prispevke za registracijo vozil), teh je še 76 milijonov evrov. Gre za denar, ki ga lani ni bilo mogoče porabiti, zato ga bodo prenesli v letošnji proračun DRSI. To pomeni, da bodo imeli na voljo skupaj 709 milijonov evrov – podobne zneske so imeli tudi v letu 2015, ko so se končevali projekti iz prejšnje evropske perspektive.

Kam bodo usmerili dodaten denar?

Za naložbe v ceste bo tako po rebalansu predvidenih 213 milijonov evrov, skupaj s prenosom lanskih namenskih sredstev pa bo na voljo 246 milijonov evrov.

Slovenske železnice bodo za opravljanje obveznih gospodarskih javnih služb (OGJS) dobile 184 milijonov evrov (gre za subvencije v javni potniški promet, vodenje prometa, plače odpravnikov vlakov, upravljanje infrastrukture ...). Za naložbe v železniško infrastrukturo pa bo po rebalansu na voljo 236 milijonov evrov. Če prištejemo še prenos namenskih sredstev iz prejšnjega leta, bo za železniške naložbe na voljo 279 milijonov evrov.

V zadnjih desetih letih smo sicer pri naložbah v ceste in železnice močno nihali, kar je razvidno tudi iz priložene grafike. V naložbeno sušnih letih smo imeli na cestah odprtih zgolj kakšno desetino gradbišč, lani je bilo vseh gradbišč kar 250. Na DRSI so tako lani na cestah izpeljali za 291 milijonov evrov projektov. Precej bolj intenzivna bo letos prenova železnic, odprtih bo več projektov, kot jih je bilo lani. Največ se bo gradilo na progi med Zidanim Mostom in Celjem ter na progi med Mariborom in Šentiljem.

Projekti na železnicah

V letu 2019 bodo na DRSI nadaljevali posodobitev proge Pesnica–Šentilj–državna meja, ki jo gradi Pomgrad v konzorciju GH Holding, GGD in SŽ – ŽGP za 44,4 milijona evrov, in nadgradnjo proge Maribor–Počehova za 55,5 milijona evrov, ki jo je dobil konzorcij SŽ – ŽGP, Pomgrad, Kolektor Koling in GH Holding. Prenova celotnega odseka od Maribora do Šentilja skupaj z urejanjem postaj je vredna dobrih 250 milijonov evrov. Nadaljevali bodo tudi nadgradnjo proge Zidani Most–Celje, katere skupna vrednost je 280 milijonov evrov. Aprila prihodnje leto naj bi končali tudi prenovo proge Poljčane–Slovenska Bistrica, gre za 27 milijonov evrov vreden projekt, ki ga gradi konzorcij Pomgrad, Kolektor CPG in SŽ – ŽGP. Med večjimi projekti je tudi nadgradnja odseka Rimske Toplice–Laško in Laško–Celje, posel so dobili Kolektor Koling, SŽ – ŽGP in CGP, v vrednosti 47,2 milijona evrov, po načrtih bi morali končati julija 2019.

 

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbena oprema Prodaja evropske opreme je na »poti rasti«

V svojem letnem ekonomskem poročilu za leto 2019, je CECE izjavil, da je bilo leto 2018 najmočnejše leto za evropsko gradbeništvo od...

Mineral SI
Novice
Novice Projekti Na Finskem se bo gradil najdaljši podvodni predor na svetu

Kitajski investitor, Touchstone Capital Partners, je ponudilo 15 milijard eurov za sofinanciranje najdaljšega podmorskega železniškega...

Mineral SI
Novice
Novice CATERPILLAR ROADSHOW Caterpillar Roadshow in prvenstvo strojnikov 2019

Podjetje Teknoxgroup Slovenija d.o.o., uradni zastopnik za Caterpillar gradbeno mehanizacijo in energetske sisteme v Sloveniji, je med 1....

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Gorenjske hribe zavzeli Hidromekovi stroji

Podjetje Dehkatrade Cetin d.o.o je na Gorenjsko dostavilo že sedmi Hidromekov stroj, ki je tokrat bager goseničar HMK140LC - zmogljivost,...

Mineral SI
Novice
Novice Volvo CE Volvo CE prevzel podjetje CeDe

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) se je določil za nakup podjetja CeDe Group, ki prilagaja stroje za posebne namene.

Mineral SI
Novice
Novice Yanmar Yanmar VIO 57 6A

Yanmar VIO 57 6A je najbolj prodajan stroj v prodajnem programu slovenskega zastopnika Smaster d.o.o.

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Nov Hidromek HMK 220NLC H4

Na slovensko tržišče že prihaja nova serija bagrov znamke Hidromek.

Mineral SI
Novice
Novice BAUMA Skupina Construction 4.0

Na letošnji Baumi je potekalo prvo srečanje nove delovne skupine z naslovom Stroji v gradbeništvu 4.0, v okviru Združenja strojne...