Kaj bomo gradili v letu 2019...
Kaj bomo gradili v letu 2019...
  03.01.2019  |  09:04
Čas branja: 4 min
Obseg naložb Direkcije za infrastrukturo v cestno omrežje je letos hitro zrasel, nekoliko manj naložb je bilo v železniško infrastrukturo, vendar se bodo prihodnje leto številke okrepile.

Tekst: Nataša Koražija, Časnik Finance

Na Direkciji za infrastrukturo (DRSI) bodo letos za ceste, železnice in kolesarske povezave namenili približno 630 milijonov evrov, s tem bodo uresničili 95 odstotkov vseh za letos predvidenih naložb.

Za prihodnje leto je v proračunu DRSI predvidenih 590 milijonov evrov, vendar bi se to na začetku prihodnjega leta lahko spremenilo, veliko bo odvisno tudi od rebalansa državnega proračuna, ko bodo sešteti vsi novi proračunski stroški.

Velika nihanja

V zadnjih desetih letih smo pri naložbah v ceste in železnice precej nihali: leta 2015 smo gradili zgolj projekte, ki jih je sofinancirala EU, druge naložbe pa so zastale. »Imeli smo leta, ko je bilo na cestah odprtih vsega skupaj pet gradbišč, letos pa jih je bilo skoraj 300,« pravi Ivan Cajzek iz GIC Gradenj. Letos se je položaj res opazno izboljšal, Direkcija za infrastrukturo je na cestah izpeljala za 291 milijonov evrov projektov, odprtih je bilo 250 gradbišč. Če nam bo uspelo ohraniti takšen ritem naložb, bi lahko precej izboljšali prometno povezanost Slovenije in varnost cest, pravijo na DRSI.

Novo na cestah v letu 2018

Med večjimi projekti, ki so jih letos izpeljali v DRSI, so bile obvoznice v Murski Soboti, Podpeči, v Godoviču, Brniku in severna obvoznica na Bledu. Zgradili so nekaj več kot šest kilometrov kolesarskih povezav, modernizirali 24 kilometrov cest, končali več okoljevarstvenih projektov in zgradili 31 mostov in viaduktov, opravili so tudi 13 rekonstrukcij križišč, uredili 37,2 kilometra cest skozi naselja in sanirali 139 kilometrov voziščnih konstrukcij.

Projekti EU v letu 2019

V gradnji je obvoznica Krško, dograditi je treba zadnjih 2,7 kilometra, ki je sofinancirana iz Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike. Gradnja bo končana v letu 2019, za promet bo v celoti odprta leta 2020. Prihodnje leto naj bi začeli graditi tudi obvoznico Kidričevo v dolžini 4,2 kilometra ter navezovalno cesto od avtocestnega priključka Celje vzhod do Ljubečne, gre za 1,3 kilometra ceste. Oba projekta sta skladno z dogovorom za razvoj savinjske regije in dogovorom za razvoj podravske regije sofinancirana iz sredstev evropskega sklada za regionalni razvoj, projekte pa vodi Direkcija za infrastrukturo.

V letu 2019 bo na vrsti več rekonstrukcij cest in nekaj novogradenj ter veliko kolesarskih povezav – te bomo gradili od Prekmurja do Severne Primorske; podrobnosti o projektih lahko preberete v okvirju.

Kaj je skrito v proračunu DRSI za železnice

V potrjenem proračunu Direkcije za infrastrukturo je bilo za leto 2018 za železnice predvidenih 345,2 milijona evrov, od tega naj bi dejansko porabili 327,3 milijona evrov (približno 95 odstotkov). Vendar je v tem znesku zajetih tudi 170 milijonov evrov za Slovenske železnice, ki gredo za različne namene. SŽ - Potniški promet dobi približno 50 milijonov evrov za obvezne gospodarske službe prevoza potnikov, SŽ - Infrastruktura dobi 35 milijonov evrov za vodenje železniškega prometa, za redno vzdrževanje infrastrukture dobijo 71,2 milijona evrov, za financiranje investicijskega vzdrževanja pa 14,4 milijona evrov. To pravzaprav pomeni, da je za naložbe v železniško infrastrukturo vsaj 85 milijonov evrov manj, kot je videti iz proračuna DRSI. Na DRSI sicer predvidevajo, da bodo prihodnje leto v železniško infrastrukturo neposredno vložili več kot letos, okvirno 250 milijonov evrov.

Kaj gradimo na progah

Letos je med večjimi projekti v teku nadgradnja železniškega odseka Zidani Most–Celje, nadgradnja železniške proge Poljčane–Slovenska Bistrica, vgradnja evropskega transportnega sistema ETCS na progah Zidani Most–Dobova in Pragersko–Šentilj, priprava dokumentacije za prenovo železniškega predora Karavanke, nadgradnja proge Maribor Šentilj, priprava dokumentacije za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Divača, izdelava dokumentacije za uvedbo daljinskega vodenja prometa na glavnih progah in modernizacija kočevske proge. V gradnji je več podvozov, protihrupnih ograj, železniških postaj, peronov, podhodov in ukrepov za odpravo ozkih grl na infrastrukturi.

Železnice 2019: odprtje proge do Kočevja?

V letu 2019 bodo na DRSI nadaljevali projekte, ki so jih že začeli – med temi je denimo modernizacija proge Pesnica–Šentilj–državna meja, ki jo gradi Pomgrad v konzorciju GH Holding, GGD in SŽ - ŽGP za 44,4 milijona evrov, nadgradnja proge Maribor–Počehova za 55,5 milijona evrov, ki jo je dobil konzorcij SŽ - ŽGP, Pomgrad, Kolektor Koling in GH Holding. Prenova celotnega odseka od Maribora do Šentilja skupaj z urejanjem postaj je vredna dobrih 250 milijonov evrov. Nadaljevali bodo tudi nadgradnjo proge Zidani Most–Celje, katere skupna vrednost je 280 milijonov evrov. Aprila prihodnje leto naj bi končali tudi prenovo proge Poljčane–Slovenska Bistrica, gre za 27 milijonov evrov vreden projekt, ki ga gradi konzorcij Pomgrad, Kolektor CPG in SŽ - ŽGP. Med večjimi projekti je tudi nadgradnja odseka Rimske Toplice–Laško in Laško–Celje, posel je dobil Kolektor Koling, SŽ - ŽGP in CGP, v vrednosti 47,2 milijona evrov, po načrtih bi morali končati julija 2019.

Bo postajo Pragersko gradil Riko z Rusi?

Prihodnje leto naj bi začeli tudi graditi postajo Pragersko, kjer je DRSI že drugič za izvajalca izbral najugodnejšega ponudnika, to je konzorcij Riko z ruskim RZD International, vendar odločitev še ni pravnomočna. Riko z Rusi bi gradili za 63,4 milijona evrov. Prihodnje leto naj bi tudi končno odprli progo do Kočevja, ki jo gradimo že od leta 2008. Prenovo 13-kilometrskega odseka od Ribnice do Kočevja je leta 2016 dobil Kolektor Koling za 14,8 milijona evrov, nato pa so vložili dva zahtevka za aneks, ki sta progo podražila za milijon evrov. Progo je treba še opremiti s signalnovarnostnimi napravami.

Priprava dokumentacije za Tivolski lok in drugi tir do Jesenic

V letu 2019 bodo na DRSI umeščali v prostor Tivolski lok, gre za nekaj sto metrov železniške proge mimo Pivovarne Union, ki bo povezala primorsko in gorenjsko progo. Hkrati bodo umeščali v prostor tudi drugi tir do Jesenic, ki je v načrtih v naslednji finančni perspektivi. Pripravljali bodo tudi dokumentacijo za nadgradnjo proge med Ljubljano in Divačo, med Ljubljano in Jesenicami in sanacijo železniškega predora Karavanke.

Na progi Ljubljana–Grosuplje bodo urejali ozka grla in postajo Grosuplje. Protihrupne ograje bodo gradili v Račah, Hočah, Mariboru, v občini Litija, Sevnica, Krško, Ljubljana Polje in Zalog. Na območju Ljubljana Polje in Zalog bodo izvajali tudi pasivno protihrupno zaščito, gre za zvočno zaščito na stavbah, v katerih živijo prebivalci.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Intervju Nikdar se ne sme izbrati ponudnik z dampinško ceno

Z Andreasom Frommom, direktorjem Asfinaga, smo se pogovarjali na 2. gradbeni konferenci »Biznis & trendi v gradbeništvu«, ki je potekala...

Mineral SI
Novice
Novice Wirtgen Group Nove Wirtgen freze za rezkanje asfalta

Wirtgen je na Baumi 2019 predstavil linijo inteligentnih frez v svoji F seriji, katerih cilj je pomagati operaterjem, da ohranijo optimalno...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Reportaža Bauma 2019 = Bauma presežkov

Baumi 2019 je uspelo na eno prizorišče pripeljati vse segmente gradbene panoge, vodilne proizvajalce in vse ključne novosti ter trende v...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Kolektor Gradbeništvo V leto 2019 z novimi gradbenimi projekti

V največjem slovenskem gradbenem podjetju Kolektor Gradbeništvo je danes zaposlenih več kot 800 zaposlenih, ki smo specializirani za...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni trg Pri gradbincih primanjkuje izobraženega in izkušenega kadra

Slovenska gradbena podjetja bodo zaposlovala manj kot lani; kljub pesimističnim napovedim o ohlajanju gospodarstva jim naročila ne...

Mineral SI
Vozila
Vozila MAN / BAUMA MAN bo na Baumi 2019 predstavil številne novosti

MAN bo izkoristil sejem Bauma 2019 za predstavitev vozil, motorjev in sistemov za pomoč vozniku, ki so združeni v poseben sklop za...

Mineral SI
Vozila
Vozila Scania / Izredni tovor Petosna Scania S730

Nizozemsko podjetje Te Kloeze-Bruyl je v svoj vozni park tovornjakov za izredne prevoze vključilo Scanio S730 v konfiguraciji 10×4*6.

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Največji dostavljen bager Hidromek v 2018

Največji dostavljen bager v Sloveniji podjetja Dehkatrade Cetin d.o.o. v letu 2018 je Hidromekov bager goseničar HMK 370 LC HD.