Kaj v letu 2019 pričakujejo gradbeniki?
Kaj v letu 2019 pričakujejo gradbeniki?
  20.12.2018  |  08:09
Čas branja: 3 min
Pri napovedih za drugo leto so slovenski gradbinci previdni oziroma ne pričakujejo bistvenih sprememb, še naprej pa opozarjajo na pomanjkanje ustreznih kadrov.

Tekst: Vasilij Krivec, Časnik Finance

Cene gradbenih del bodo leta 2019 odvisne od obsega naročil in gradbenih poslov. Pri materialih gradbinci ne pričakujejo bistvenih cenovnih sprememb, precej drugače bo očitno s stroški dela. V napovedi za prihodnje leto, ki so jo v reviji Manager objavili v začetku decembra, poudarjajo, da slovensko gradbeništvo trenutno zaposluje nekaj manj kot 60 tisoč ljudi, ob obilici projektov pa je za podjetja glavni izziv iskanje in zadrževanje dobrega kadra.

Novembra večje zaupanje

»Tudi prihodnje leto pričakujemo rast. Za zdaj ni videti, da bi bile na obzorju večje motnje,« je povedal Jože Renar, direktor zbornice gradbeništva in industrije gradbenih materialov. Na statističnem uradu so novembra letos v gradbeništvu namerili visoke kazalnike zaupanja, njihova vrednost je bila za 10 odstotnih točk višja kot lanskega novembra in za 40 odstotnih točk višja od dolgoletnega povprečja.

Letos rekordno veliko del na cestah

Približno 60 odstotkov vseh poslov za gradbince pomenijo državni razpisi – gre za razpise direkcije za infrastrukturo (DRSI), Darsa in drugih infrastrukturnih ustanov. Na DRSI so imeli letos rekordno število projektov za gradbince – zgolj pri obnovi cest so imeli odprtih več kot 250 gradbišč, izpeljanih pa je bilo za več kot 291 milijonov evrov del (v številki še ni podatkov za december). Za primerjavo: dosedanji rekord pri vzdrževanju in prenovi cest je bil 248 milijonov evrov, kar smo dosegli pred več kot desetimi leti.

Z rebalansom proračuna še malo več denarja za železnice

Tudi pri prenovi železnic kaže dobro: letos je bilo načrtovanih za 335,2 milijona evrov naložb, izpeljanih pa jih bo za približno 327,3 milijona (v to številko so vključene tudi obvezne gospodarske javne službe na železnicah, kjer ne gre za gradbene projekte). Če seštejemo številke, bo letos DRSI v vzdrževanje in prenovo cest in železnic pretočil nekaj več kot 600 milijonov evrov. Za prihodnje leto je po veljavnem proračunu predvidenih skupaj 590 milijonov evrov, vendar je v pripravi rebalans, s katerim bi v proračun DRSI predvidoma dodali nekaj deset milijonov evrov.

Na železnicah se bodo prihodnje leto nadaljevala dela pri prenovi proge Maribor–Šentilj (skupna vrednost projekta je okoli 260 milijonov evrov) in odseka Zidani Most–Celje (skupna vrednost okoli 280 milijonov evrov). Največji železniški projekt, ki bo predvidoma zagnan prihodnje leto, bo nadgradnja vozlišča Pragersko v ocenjeni vrednosti 89 milijonov evrov.

Dars bo gradil predor pod Karavankami in rušil cestninske postaje

Dars prihodnje leto načrtuje za približno 170 milijonov evrov naložb, kar je precej več kot v letošnjem načrtu, ko je na voljo 118 milijonov evrov. Glavni projekt bo začetek gradnje druge cevi predora Karavanke. V načrtu je tudi nadaljevanje rušenja cestninskih postaj. Letos so jih odstranili tretjino, prihodnje leto sta na vrsti zadnji dve tretjini. Preostanek naložb bodo usmerili v prenovo avtocest, nakup sistemov za vodenje in nadzor prometa ter nakup opreme IST (pametni transportni sistemi).

Previdne napovedi v CGP

In kaj pravijo v gradbenih podjetjih? V CGP bodo poslovno leto končali z nekoliko večjo realizacijo kot lani, prihodnje leto pa pričakujejo podobna izhodišča kot letos.

»Poslovanje družbe ocenjujemo kot zelo uspešno, saj smo vlagali veliko truda v kakovost in razvoj,« je povedal član uprave Edo Škufca. Vhodne cene materialov in dela so se po njegovih besedah letos opazno povišale, zato so morali pri projektih, za katere so bile pogodbe podpisane še lani, plačevati precej višje stroške od predvidenih. Najbolj so se podražili bitumen, armature, cement, agregati in izolacijski materiali. Zelo so se podražile tudi storitve podizvajalcev.

Pri napovedih za prihodnje leto je Škufca precej previden, saj že čutijo ohlajanje, zato se boji, da se bo ponovila zgodba iz leta 2008, ko se je obseg gradbenih del nenadoma močno skrčil. Cene gradbenih del bodo po njegovem mnenju ostale približno enake, kot so bile letos, enako velja za cene materialov, vse pa bo odvisno od obsega gradbenih del. V CGP pa pričakujejo višje stroške dela, tudi zaradi dviga minimalne plače.

»Podpiramo višje plače zaposlenih, želimo pa bistveno bolj nagraditi dobre in uspešne kadre, kar je zaradi prevelikih davčnih obremenitev skoraj nemogoče in nepošteno,« poudarja Škufca. Na vprašanje, kaj pomeni nepošteno, nam je Škufca razložil, da si večji delež kot zaposleni vzame država, zato moramo v Sloveniji razbremeniti bruto plače.

V GIC gradnje ne pričakujejo večjih sprememb

Direktor gradbenega podjetja GIC gradnje Ivan Cajzek je optimističen: »Letos, ko smo močno občutili pomanjkanje ustreznih kadrov in je v nekaterih obdobjih primanjkovalo tudi nekaterih materialov, smo povečali prihodke in izboljšali poslovni izid, prihodnje leto pa pričakujemo stabilno rast.« Po njegovem mnenju bo gibanje cen v gradbeništvu odvisno od povpraševanja, gibanja cen materialov in stroškov dela. »Tako so nekateri proizvajalci gradbenih materialov že napovedali višanje cen, drugi bodo temu sledili,« je dejal Cajzek.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Novice
Novice Gradbena konferenca 2. gradbena konferenca »Biznis & trendi v gradbeništvu« (26. in 27. marca 2019, Portorož)

Z zadovoljstvom najavljamo 2. gradbeno konferenco »Biznis & trendi v gradbeništvu«, ki jo organizirata podjetji Business Media d.o.o. in...

Mineral SI
Stroji in oprema
Stroji Volvo CE Prihodnji fokus Volva CE so manjši električni stroji

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) je razkril, da bo do sredine leta 2020 lansiral na trg vrsto električnih kompaktnih bagrov (EC15...

Mineral SI
Novice
Novice Strokovno posvetovanje Povabilo k sodelovanju: Skok čez kožo 2019

Univerza v Ljubljani, Naravoslovnotehniška fakulteta, Oddelek za geotehnologijo, rudarstvo in okolje ter Slovensko rudarsko društvo...

Mineral SI
Novice
Novice Komatsu Nova »kombinirka« Komatsu WB93R-8

Nov kombiniran bager nakladalnik oz. »kombinirka« Komatsu WB93R-8 je od začetka januarja 2019 na voljo za predstavitev in prodajo.

Mineral SI
Novice
Novice Reli Dakar Goodyear tovorne pnevmatike so se odlično izkazale na reli Dakar

Vsi tovornjaki ekipe Petronas De Rooy, ki so vozili s pnevmatikami Goodyear ORD, so se uvrstili med prvo deseterico, Nizozemec Gerard De...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Slovensko gradbeništvo Rebalans proračuna direkcije za infrastrukturo

V proračunu direkcije za infrastrukturo, ki skrbi za naložbe v ceste in železnice, je bilo najprej pripravljenih 590 milijonov evrov, po...

Mineral SI
Novice
Novice Slovensko gradbeništvo Slovenija še naprej z eno večjih rasti gradbeništva v EU

Slovenija je tudi novembra beležila eno večjih rasti gradbeništva v EU, kažejo danes objavljeni podatki Eurostata.