Obnova hitre ceste Vipava - Ajdovščina - Selo z opremo Wirtgen
Obnova hitre ceste Vipava - Ajdovščina - Selo z opremo Wirtgen
  14.11.2018  |  06:03
Čas branja: 2 min
PRED KRATKIM SE JE ZAKLJUČILA TEŽKO PRIČAKOVANA TEMELJITA OBNOVA HITRE CESTE SKOZI VIPAVSKO DOLINO PO NATANKO 19 LETIH OD NJENE OTVORITVE. OBNOVILO SE JE 8,1 KM HITRE CESTE V OBEH SMEREH, VKLJUČNO Z VSEMI ŠTIRIMI KRAKI PRIKLJUČKA AJDOVŠČINA. NOSILEC IZVEDBE OBNOVITVENIH DEL JE BILO PODJETJE KOLEKTOR CPG. PRI OBNOVI CESTE JE BILA UPORABLJENA NOVA TEHNOLOGIJA ASFALTIRANJA S UPORABO OPREME ZA ASFALTIRANJE ZNAMKE WIRTGEN GROUP.

TEKST: Sebastjan Černigoj, univ.dipl.inž.grad., Kolektor CPG d.o.o. in Marko Balkovec, univ.dipl.inž.str., Ro-tehnologija d.o.o.

Obnova hitre ceste je natančneje opisano potekala med Logom pri Vipavi in Selom in sicer, na odseku H4/0375 in 0775 Vipava - Ajdovščina od km 3,728 do km 6,763 in na H4/0376 in 0776 Ajdovščina - Selo od km 0,000 do km 5,096.

Vrste izvedenih del

Obnovitvena dela na trasi HC so zajemala odstranitev poškodovanega obstoječega asfalta v debelini 10 cm, vgradnjo novih asfaltnih plasti v skupni debelini do 25 cm, zamenjavo obstoječe hidroizolacije in krovnih plasti na 11 podvozih in viaduktu Ribnik, kjer so se zamenjale tudi vse štiri dilatacije in mostni izlivniki, zamenjavo obstoječih jeklenih varnostnih ograj z novimi, izvedbo talnih označb iz debeloslojnih materialov, preureditev srednjega ločilnega pasu v t.i. nezeleno izvedbo z asfaltiranjem vmesnega pasu in namestitvijo betonske varnostne ograje (BVO) višine 120 cm ter porušitev obstoječih in izvedba novih robnih elementov vozišča iz betona (robniki, koritnice, mulde). Z deli se je pričelo dne 29.03.2018, zaključilo pa dne 15.08.2018.

Dimenzije in velikost obnove

V sklopu obnovitvenih del se je na novo asfaltiralo 140.877 m² v treh plasteh, za kar se je porabilo 88.000 ton asfalta. Na novo se je montiralo 12 km jeklenih varnostnih ograj. Prav tako se je montiralo 1.364 kos oz. 8,2 km betonske varnostne ograje v srednjem ločilnem pasu katero se je proizvedlo v proizvodnem obratu ABK v Ajdovščini, ki je v lasti Kolektor CPG. Izvedlo se je tudi 14,2 km robnih elementov (robniki, mulde, koritnice) iz betona z uporabo tehnologije betoniranja z drsnim opažem (t.i. trimer izvedba).

Uporabljena nova tehnologija asfaltiranja

V drugem delu obnovitvenih del smo asfaltiranje izvedli z novim finišerjem Vögele Super 2100 - 3i s fiksno desko Vögele SB300-2TV širine 8 m z nadgrajenim sistemom Big MultiPlex Ski za odpravo daljših neravnin nastalih na spodnjih plasteh. Gre za letev dolžine 13 m, ki ima na medsebojno enakomerno razporejenih razdaljah 3 ultrazvočne senzorje, kjer sistem Niveltronic na podlagi vrednosti odčitkov senzorjev preračuna navidezno idealno ravnino in na ta način ravno vgradi asfalt. Poleg novega finišerja Vögele Super 2100 - 3i pa smo v procesu asfaltiranja uporabili tudi dodajalec za asfalt Vögele MT 3000-2i Offset, ki se je  nazadnje v Sloveniji uporabil leta 2008. Dodajalec Vögele MT 3000-2i Offset je prvi stroj v nizu procesa asfaltiranja v katerega kamioni raztovarjajo vročo asfaltno zmes. Dodajalec zagotavlja preko transportnega traku kontinuirano in brezkontaktno dobavo asfaltne zmesi v finišer s katero se doseže maksimalna kvaliteta vgrajevanja asfalta in posledično omogoča asfaltiranje brez prekinitev oz. zaustavitev procesa asfaltiranja, kar je običajno problematično s stališča doseganja  ustrezne ravnosti. Obnovitvena dela, katera je izvedel Kolektor CPG so bila zelo zahtevna, saj so dela potekala ob prometu in je bilo potrebno posebno pozornost posvetiti varnosti delovišča proti prometu in obratno. Izvajanje obnovitvenih del je bilo zahtevnejše kot graditi na novo, saj se je Kolektor CPG moral nenehno prilagajati elementom in objektom, ki so bili predhodno že zgrajeni. Ne nazadnje je bila zahtevnost projekta tudi v zelo kratkem roku izvedbe in je bilo zato potrebno izvajati dela vse dni v tednu tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih. Več informacij o uporabljeni mehanizaciji skupine Wirtgen Group (freze in polagalci betona Wirtgen ter asfaltni finišerji in dodajalci Vögele) dobite pri uradnem zastopniku Wirtgen Group, podjetju Ro-tehnologija d.o.o., www.rotech.si .

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Vozila
Vozila MAN / BAUMA MAN bo na Baumi 2019 predstavil številne novosti

MAN bo izkoristil sejem Bauma 2019 za predstavitev vozil, motorjev in sistemov za pomoč vozniku, ki so združeni v poseben sklop za...

Mineral SI
Vozila
Vozila Scania / Izredni tovor Petosna Scania S730

Nizozemsko podjetje Te Kloeze-Bruyl je v svoj vozni park tovornjakov za izredne prevoze vključilo Scanio S730 v konfiguraciji 10×4*6.

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Največji dostavljen bager Hidromek v 2018

Največji dostavljen bager v Sloveniji podjetja Dehkatrade Cetin d.o.o. v letu 2018 je Hidromekov bager goseničar HMK 370 LC HD.

Mineral SI
Novice
Novice Yanmar / ViO82 Nov Yanmar bager za urbano okolje

Yanmar Construction Equipment Europe je predstavil svoj novi midi bager ViO82, ki naj bi bil posebej primeren za gradbena dela v urbanih...

Mineral SI
Vozila
Vozila Scania / Bauma Učinkovitost je v prvem planu

Za leto 2019 je Scania pripravila dodatne izboljšave svojih motorjev DC 09 in DC 13, slednje pa temeljijo na manjšem trenju pogonskih...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni žerjavi Potain Ferokov žerjavi in Manitowoc Crane Group z novostmi na sejmu Bauma 2019, München

Razmere v gradbenem sektorju, ki je že drugo leto v močnem porastu tako v Sloveniji kot na drugih bližnjih trgih, vplivajo tudi na...

Mineral SI
Novice
Novice CASE / Bauma Kombinirano Case krmiljenje za grederje

Case bo na Baumi 2019 predstavil svojo inovativno kombinacijo krmiljenja za grederje. Krmiljenje združuje industrijsko standardne kontrole...

Mineral SI
Novice
Novice Liebherr / Bauma "Together. Now & Tomorrow."

V prevodu »Skupaj. Sedaj & Jutri.« je skupni slogan družbe Liebherr, pod katerim se bo predstavila na sejmu Bauma 2019.