Obnova hitre ceste Vipava - Ajdovščina - Selo z opremo Wirtgen
Obnova hitre ceste Vipava - Ajdovščina - Selo z opremo Wirtgen
  14.11.2018  |  06:03
Čas branja: 2 min
PRED KRATKIM SE JE ZAKLJUČILA TEŽKO PRIČAKOVANA TEMELJITA OBNOVA HITRE CESTE SKOZI VIPAVSKO DOLINO PO NATANKO 19 LETIH OD NJENE OTVORITVE. OBNOVILO SE JE 8,1 KM HITRE CESTE V OBEH SMEREH, VKLJUČNO Z VSEMI ŠTIRIMI KRAKI PRIKLJUČKA AJDOVŠČINA. NOSILEC IZVEDBE OBNOVITVENIH DEL JE BILO PODJETJE KOLEKTOR CPG. PRI OBNOVI CESTE JE BILA UPORABLJENA NOVA TEHNOLOGIJA ASFALTIRANJA S UPORABO OPREME ZA ASFALTIRANJE ZNAMKE WIRTGEN GROUP.

TEKST: Sebastjan Černigoj, univ.dipl.inž.grad., Kolektor CPG d.o.o. in Marko Balkovec, univ.dipl.inž.str., Ro-tehnologija d.o.o.

Obnova hitre ceste je natančneje opisano potekala med Logom pri Vipavi in Selom in sicer, na odseku H4/0375 in 0775 Vipava - Ajdovščina od km 3,728 do km 6,763 in na H4/0376 in 0776 Ajdovščina - Selo od km 0,000 do km 5,096.

Vrste izvedenih del

Obnovitvena dela na trasi HC so zajemala odstranitev poškodovanega obstoječega asfalta v debelini 10 cm, vgradnjo novih asfaltnih plasti v skupni debelini do 25 cm, zamenjavo obstoječe hidroizolacije in krovnih plasti na 11 podvozih in viaduktu Ribnik, kjer so se zamenjale tudi vse štiri dilatacije in mostni izlivniki, zamenjavo obstoječih jeklenih varnostnih ograj z novimi, izvedbo talnih označb iz debeloslojnih materialov, preureditev srednjega ločilnega pasu v t.i. nezeleno izvedbo z asfaltiranjem vmesnega pasu in namestitvijo betonske varnostne ograje (BVO) višine 120 cm ter porušitev obstoječih in izvedba novih robnih elementov vozišča iz betona (robniki, koritnice, mulde). Z deli se je pričelo dne 29.03.2018, zaključilo pa dne 15.08.2018.

Dimenzije in velikost obnove

V sklopu obnovitvenih del se je na novo asfaltiralo 140.877 m² v treh plasteh, za kar se je porabilo 88.000 ton asfalta. Na novo se je montiralo 12 km jeklenih varnostnih ograj. Prav tako se je montiralo 1.364 kos oz. 8,2 km betonske varnostne ograje v srednjem ločilnem pasu katero se je proizvedlo v proizvodnem obratu ABK v Ajdovščini, ki je v lasti Kolektor CPG. Izvedlo se je tudi 14,2 km robnih elementov (robniki, mulde, koritnice) iz betona z uporabo tehnologije betoniranja z drsnim opažem (t.i. trimer izvedba).

Uporabljena nova tehnologija asfaltiranja

V drugem delu obnovitvenih del smo asfaltiranje izvedli z novim finišerjem Vögele Super 2100 - 3i s fiksno desko Vögele SB300-2TV širine 8 m z nadgrajenim sistemom Big MultiPlex Ski za odpravo daljših neravnin nastalih na spodnjih plasteh. Gre za letev dolžine 13 m, ki ima na medsebojno enakomerno razporejenih razdaljah 3 ultrazvočne senzorje, kjer sistem Niveltronic na podlagi vrednosti odčitkov senzorjev preračuna navidezno idealno ravnino in na ta način ravno vgradi asfalt. Poleg novega finišerja Vögele Super 2100 - 3i pa smo v procesu asfaltiranja uporabili tudi dodajalec za asfalt Vögele MT 3000-2i Offset, ki se je  nazadnje v Sloveniji uporabil leta 2008. Dodajalec Vögele MT 3000-2i Offset je prvi stroj v nizu procesa asfaltiranja v katerega kamioni raztovarjajo vročo asfaltno zmes. Dodajalec zagotavlja preko transportnega traku kontinuirano in brezkontaktno dobavo asfaltne zmesi v finišer s katero se doseže maksimalna kvaliteta vgrajevanja asfalta in posledično omogoča asfaltiranje brez prekinitev oz. zaustavitev procesa asfaltiranja, kar je običajno problematično s stališča doseganja  ustrezne ravnosti. Obnovitvena dela, katera je izvedel Kolektor CPG so bila zelo zahtevna, saj so dela potekala ob prometu in je bilo potrebno posebno pozornost posvetiti varnosti delovišča proti prometu in obratno. Izvajanje obnovitvenih del je bilo zahtevnejše kot graditi na novo, saj se je Kolektor CPG moral nenehno prilagajati elementom in objektom, ki so bili predhodno že zgrajeni. Ne nazadnje je bila zahtevnost projekta tudi v zelo kratkem roku izvedbe in je bilo zato potrebno izvajati dela vse dni v tednu tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih. Več informacij o uporabljeni mehanizaciji skupine Wirtgen Group (freze in polagalci betona Wirtgen ter asfaltni finišerji in dodajalci Vögele) dobite pri uradnem zastopniku Wirtgen Group, podjetju Ro-tehnologija d.o.o., www.rotech.si .

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Dan asfalterjev 2018

29. novembra 2018 je že tradicionalno potekal Dan asfalterjev v organizaciji Združenja asfalterjev Slovenije. Dogodek, že sedmi po...

Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Skupni sestanek izvršilnega odbora EAPA in ZAS

Sestanek Izvršilnega odbora EAPA (European Asphalt Pavement Association) je bil po letu 2003 ponovno organiziran v Ljubljani. Potekal je...

Mineral SI
Vozila
Vozila MAN TGS Xlion Kralj gradbišč

S tremi gnanimi osmi, hidrostatičnim pogonom krmiljene osi in številnimi tehnološkimi rešitvami za uporabo izven urejenih cest je MAN...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo BIM projekti BIM se končno seli na velika gradbišča

Stolp Vinarium v Lendavi, zgrajen leta 2015, je bil prvi javni projekt, ki so ga projektirali z BIM; danes čaka na gradnjo druga cev...

Mineral SI
Novice
Novice Jungheinrich Jungheinrich osvojil nagrado German Design Award

Viličarji Jungheinrich so osvojili prestižno nagrado za oblikovanje German Design Award kar dokazuje njihovo izjemnost.

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Goodyear Prva serija tovornih pnevmatik s tehnologijo DuraShield

Pri izdelavi nove generacije tovornih pnevmatik OMNITRAC je Goodyear prvič uporabil patentirano tehnologijo DuraShield, ki zagotavlja...

Mineral SI
Novice
Novice Posebna izdaja Ne zamudite objave v WHO IS WHO v gradbeništvu Slovenije 2019

V pripravi je posebna izdaja revije Mineral, ki bo izšla v začetku januarja 2019 pod naslovom WHO IS WHO v gradbeništvu Slovenije 2019.

Mineral SI
Novice
Novice Izobraževanje Zagreb ADRIA Student’s Education Day

V Zagrebu (Hrvaška) je v petek, 9. 11. 2018, potekala enodnevna delavnica namenjena dodiplomskim in podiplomskim študentom s področij...