Ena rešitev za dva svetova
Ena rešitev za dva svetova
  25.07.2018  |  12:12
Čas branja: 5 min
Continental si je močno prizadeval ustvariti novo pnevmatiko CrossTrac za tovornjake za mešano cestno-terensko uporabo, da bi svojim strankam iz gradbenega sektorja ponudil izdelek vrhunske kakovosti, ki zagotavlja edinstveno rešitev za celoten spekter pogojev izkoriščanja - od neurejenih gradbišč do avtocest. Poleg tega je tu contiearth serija za nakladalce ter zglobne in toge prekucnike, ki je natančno prilagojena delovnim razmeram na gradbiščih in v rudnikih.

Pogoji izkoriščanja, v katerih delujejo gradbeni tovornjaki, pred gumarsko industrijo postavljajo posebna, precej zahtevna merila, ki jih je treba upoštevati. Robustna konstrukcija pnevmatike, odporna proti mehanskim poškodbam in obrabi tekalne plasti na grobih podlagah in trakcijam pri vožnji izven ceste so absolutne prednostne naloge. Vendar pa niso zanemarljive tudi nobene druge značilnosti, kot so zmogljivost na asfaltu (krmiljenje in zaviranje, oprijem, hrup) ali kotalni upor, ki neposredno vpliva na porabo goriva. Pri gradbenih pnevmatikah so pri zasnovi profila tekalne plasti običajno značilni širši žlebovi, ki izboljšujejo trakcijo in omogočajo samočiščenje blata in kamna iz profilov. Toda na drugi strani takšna zasnova vodi k hitrejši obrabi tekalne plasti pri višjih hitrostih vožnje in večji porabi goriva na asfaltu.

 

Zato je Continentalov oddelek za raziskave in razvoj v Hannovru vložil znatna prizadevanja za oblikovanje nove CrossTrac gradbene pnevmatike za mešano uporabo na cesti in izven ceste, ki na najboljši možni način poskuša uskladiti vse te diametralno nasprotne značilnosti. Stranke iz gradbenega sektorja so dobile vrhunsko pnevmatiko, ki jim zagotavlja edinstveno rešitev za celoten spekter pogojev izkoriščanja - od neurejenih gradbišč do avtocest. Da bi zadovoljile vsa pričakovanja in zagotovile optimalno ravnotežje med cestno in terensko izvedbo, so bilepnevmatike Conti CrossTrac razvite na podlagi najnovejših znanj in tehnoloških dosežkov v gumarski industriji. Zanje je značilen robusten trup, inovativna zasnova profila tekalnega sloja in optimizirana receptura zmesi gume. Uporabljen je že od prej znan Continentalov dvoslojni koncept tekalnega sloja, katerega osnova (spodnja plast) je izdelana iz zmesi, ki se manj segreva, s čimer zmanjša kotalni upor celotne pnevmatike, medtem ko je pokrov (zgornji sloj) izdelan iz zmesi, ki zagotavlja potreben oprijem in trakcijo ter tudi odpornost proti obrabi. Nadalje visok delež naravnega kavčuka v gumijasti zmesi zagotavlja izjemno odpornost profila tekalnega sloja na trganje blokov, posebna vrsta saj, ki se tudi navadno dodajajo v gumijasto zmes kot polnilo pa zagotavlja visoko odpornost profila tekalnega sloja na reze in predrtja.

Večkratno izkoriščanje

Kot je bilo pričakovano od pnevmatik premium kakovosti, se za Conti CrossTrac zaradi zmanjšanja stroškov na kilometer napoveduje podaljšanje dobe izkoriščanja skozi drugi in celo tretji življenjski cikel pnevmatike. Zaradi visokokakovostnega in robustnega trupa, na katerem temelji celoten koncept ContiLifeCycle, zaščita s hladnim ali vročim Continentalovim procesom omogoča večkratno izkoriščanje ene pnevmatike, ne da bi motili visoko raven varnosti ali njene prvotne zmogljivosti. Koncept ContiLifeCycle predvideva konstantno skrb Continentala za pnevmatike svojih strank v njihovem celotnem življenjskem ciklusu, kar vključuje številne storitve, kot so preskusi obrabe trupov obrabljenih pnevmatik, njihovega prevzema in skladiščenja, zaščite in dostave obnovljenih pnevmatik nazaj strankam, kakor tudi odstranjevanju, ko so izčrpani vsi njihovi potenciali. Ali pa prodaja ohranjenih, še vedno uporabnih trupov nekomu drugemu. Poleg zmanjšanja stroškov pnevmatike po prevoženem kilometru za svoje stranke Continental s tem konceptom varčuje z energijo ter dragocenimi naravnimi viri in surovinami. Continental uporablja dve tehnologiji za zaščito pnevmatik - vroči ali hladni postopek. Za njiju je skupno to, da se trupi izrabljenih pnevmatik skrbno pregledajo in izberejo pred strganjem in obnavljanjem.

ContiRe - vroča zaščita

Ta proces je skoraj identičen postopku proizvodnje nove pnevmatike. Izvaja se samo v tovarni Continental in pri njem se uporablja le Continentalovi trupi. Pnevmatike se obnavljajo od obroča do obroča. Tako se mešanica surove gume iz ekstruderja nanaša na tekalno plast in tudi na stranske stene. Z vulkanizacijo v primernem kalupu surova mešanica pod vplivom visokega tlaka in temperature postane pnevmatika, s čimer doseže svoje napovedane lastnosti, hkrati pa se zlije s starim trupom. Oblika profila tekalne plasti je tudi oblikovana v kalupu. Kvaliteta vroče zaščitene pnevmatike je povsem primerljiva  s kakovostjo nove pnevmatike, možno pa je tudi rezkanje kanalov, če se doseže določena meja obrabe profila tekalne plasti.

ContiTread - hladna zaščita

Ta postopek poteka pri pooblaščenih partnerjih Continental in z njim se obnavlja samo tekalna plast. Uporabljajo se Continentalove mešanice in zasnova profila tekalne plasti, vendar se takšne tekalne plasti lahko nanašajo tudi na trupe drugih proizvajalcev. Čeprav ima Continental, seveda, raje svoje trupe. Proces vključuje nategovanje predhodno napete nove tekalne plasti z veznim slojem na izbrušeni trup in vulkanizacijo v avtoklavu.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Vozila
Mineral SI
Novice
Novice Investicije v gradbeništvu Investicije v gradbeništvo se povečujejo

Po najnovejših podatkih je bila vrednost gradbenih del za 4,5 odstotka višja kot mesec prej in za kar 18,9 odstotka višja kot novembra...

Mineral SI
Novice
Novice Gradbeni projekti Trenutno največje gradbišče v Sloveniji

Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek, si je 11.12.2018 ogledala potek gradbenih del na največjem gradbišču v Sloveniji....

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni projekti Kaj bomo gradili v letu 2019...

Obseg naložb Direkcije za infrastrukturo v cestno omrežje je letos hitro zrasel, nekoliko manj naložb je bilo v železniško...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Napovedi Kaj v letu 2019 pričakujejo gradbeniki?

Pri napovedih za drugo leto so slovenski gradbinci previdni oziroma ne pričakujejo bistvenih sprememb, še naprej pa opozarjajo na...

Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Dan asfalterjev 2018

29. novembra 2018 je že tradicionalno potekal Dan asfalterjev v organizaciji Združenja asfalterjev Slovenije. Dogodek, že sedmi po...

Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Skupni sestanek izvršilnega odbora EAPA in ZAS

Sestanek Izvršilnega odbora EAPA (European Asphalt Pavement Association) je bil po letu 2003 ponovno organiziran v Ljubljani. Potekal je...

Mineral SI
Vozila
Vozila MAN TGS Xlion Kralj gradbišč

S tremi gnanimi osmi, hidrostatičnim pogonom krmiljene osi in številnimi tehnološkimi rešitvami za uporabo izven urejenih cest je MAN...