Specialist za off-road
Specialist za off-road
  21.07.2018  |  16:23
Čas branja: 4 min
Vloga trakkerja v Ivecovi ponudbi je nekoliko zožena in ponovno opredeljena, zarisano področje uporabe pa zajema najzahtevnejša delovna mesta pri gradnji in izkoriščanju mineralnih surovin z velikim deležem težkega, neurejenega terena.

Lani je Iveco s predstavitvijo Stralisa X-Way znatno razširil svojo paleto modelov, ki jih je mogoče natančno prilagoditi za katero koli nalogo v sektorju gradbeništva, gozdarstva ali recikliranja, saj strankam ponujajo kombinacijo najsodobnejših cestnih Stralis in off-road komponent iz Trakkerja. Toda s posebnim poudarkom na največji izkoriščenosti zmogljivosti, učinkovitosti porabe goriva, udobju voznika, visoki ravni varnosti in nižjih stroških vzdrževanja.

Zato je vloga Trakkerja nekoliko zožena in ponovno opredeljena, njegovo delovno področje pa pokriva najzahtevnejša delovna mesta v gradbeništvu in izkoriščanju mineralnih virov z velikim deležem težkih in neurejenih terenov. Tak tovornjak zahteva predvsem robustno konstrukcijo šasije in celotnega podvozja, ki lahko prestane izjemne dinamične obremenitve in močen pogonski sklop, ki lahko zagotovi izjemne vlečne sile na pogonskih kolesih. Ravno takšen je enostrani pre kucnik konfiguracije 8x4  s Cantoni nadgradnjo FV Dune prostornine 20 kubičnih metrov.

Robustno podvozje za težke delovne pogoje

Največja dovoljena masa tega tovornjaka na cesti je 32 ton, vendar impresivna velikost in prostornina prekucnika kažejo na to, da bo njegovo območje izkoriščanja predvsem izven javnih cestnih površin, kjer ne veljajo prometni predpisi ampak le tehnične omejitve. Opremljen je z ojačanimi sprednjimi 9-tonskimi osmi in standardnim 26-tonskim tandemskim pogonskim mostom. V skladu s tem je izboljšano tudi sprednje mehansko vzmetenje s trikotnimi paraboličnimi vzmetmi. Zadaj je tudi mehansko vzmetenje  z robustnimi pol-eliptičnimi "vagonskimi" vzmetmi. Medtem ko je bila kupcem Trakkerja prej na voljo možnost izbire lažjih podvozij z vzdolžnimi profili debeline 7,7 ali 7 mm in bolj robustni profili z 10 mm,  je na vseh štiriosnih šasijah na voljo le debelina 10 mm. Lažja je namenjena Stralisom X-Way. Ko smo že pri podvozju, moramo omeniti tudi kombinacija kolutnih zavor na sprednjih dveh krmilnih oseh in duplex bobnastih na pogonskih oseh. Namreč, pri Trakkerju ni mogoče izbrati kolutnih zavor na oseh z dvojno redukcijo, saj konstrukcija zaprtega zavornega bobna še vedno zagotavlja večjo zanesljivost v prašnih ali blatnih pogojih. Pri večjih obremenitvah in voznih hitrostih sta uporabna tudi hidravlični ZF Intarder in visokozmogljiva  dekompresijska motorna zavora. Ti pomožni zavorni sistemi varujejo delovne zavore pred prekomerno obrabo in pregrevanjem med dolgim spuščanjem navzdol. Poleg tega parkirna zavora na tem tovornjaku deluje tudi na sprednjih kolesih.

Sposobnost vleke in terenska prehodnost

Trakker nudi dobre zmogljivosti izven ceste s kombinacijo off-road sprednjih osi, ki so bolj ravne oziroma manj spuščene (72 mm v primerjavi s 142 mm v cestnih izvedbah), dvignjen jekleni odbijač z ustreznimi stopnicami in pogonskih osi z dvojno redukcijo. Oddaljenost sprednjih osi od tal je 337 mm in zadnjih 310 mm. Dobro vlečno sposobnost zagotavlja pogonski sklop z motorjem Euro 6c Cursor 13, delovne prostornine 12,9 litrov, največje moči 368 kW / 500 KM in največjega navora 2.300 Nm, ki je na voljo pri 1.000 vrtljajih v minuti. Za razliko od drugih motorjev Cursor 13 ima varianta s 500 KM  turbopolnilnik z variabilno geometrijo lopatic. Moč se na pogonska kolesa prenaša preko 16-stopenjskega "overdrive" menjalnika ZF 16S2520 TO in osi z dvojno redukcijo prenosa (i = 3,79). Prvi korak pri zmanjševanju hitrosti, pa tudi množenju navora, poteka v diferencialu - na stožčastih in ploščatih zobnikih, drugi pa v stranskih planetnih reduktorjih, ki se nahajajo v pestih koles. Prednost tega koncepta je dvojna. Prvič, manjši premer ploščatega zobnika pomeni manjše ohišje diferenciala, kar izboljša oddaljenost od tal, tj. višino osi nad tlemi. Drugič, zadnje množenje navora poteka v samih pestih kolesa, zato so manj obremenjeni tudi kardan, diferencial in polosi. Seveda je ta tovornjak opremljen tudi z zaporami diferenciala, ki se jih krmili z vrtljivim stikalom na armaturni plošči. Prvi nivo aktivira le vzdolžno zaporo med prvo in drugo pogonsko osjo, kar zagotavlja enakomerno porazdelitev vrtilnega navora na osi, drugi nivo ob vzdolžni  aktivira tudi dve prečni zapori znotraj vsake osi, kar zagotavlja enakomerno porazdelitev navora med levim in desnim kolesom. Na zaslonu na armaturni plošči se lahko nadzoruje stanje vključene zapore vsakega diferenciala.

Bogato opremljena kabina

Dnevna kabina Hi-Land z zračnim vzmetenjem zagotavlja dovolj prostora in udobja za tipična dela, ki jih opravljajo ti prekucniki. Kompaktna velikost, še posebej širina 2,28 metra in nizka streha, bo pomagala pri manevriranju na ozkih prostorih, v bližini dreves in podobno. V kabino se vstopi  po treh stopnicah , od katerih je prva fiksno nameščena. Seveda je pri vzpenjanju potrebno nekoliko raztegniti noge, saj je to terensko vozilo. Visok nivo notranje opreme omogoča vozniku prijetno delovno okolje. Seznam opreme vključuje zračno vzmeten voznikov sedež z ogrevanjem in nasloni za roke, avtomatsko klimatsko napravo, daljinsko centralno zaklepanje, senčnik za sonce, senčnike za vetrobransko steklo in stranske senčnike na vratih, zatemnjeno vetrobransko steklo in stranska okna, sistem IVECONNECT in navigacijo GPS. Da ne omenjamo električno pomičnih stekel in nastavljivih vzvratnih ogledal. Na zunanji strani je treba omeniti stopnico na levem blatniku, za pogled v tovorni prostor z ustreznim ročajem na strehi.

 

 

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Vozila
Mineral SI
Novice
Novice Investicije v gradbeništvu Investicije v gradbeništvo se povečujejo

Po najnovejših podatkih je bila vrednost gradbenih del za 4,5 odstotka višja kot mesec prej in za kar 18,9 odstotka višja kot novembra...

Mineral SI
Novice
Novice Gradbeni projekti Trenutno največje gradbišče v Sloveniji

Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek, si je 11.12.2018 ogledala potek gradbenih del na največjem gradbišču v Sloveniji....

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni projekti Kaj bomo gradili v letu 2019...

Obseg naložb Direkcije za infrastrukturo v cestno omrežje je letos hitro zrasel, nekoliko manj naložb je bilo v železniško...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Napovedi Kaj v letu 2019 pričakujejo gradbeniki?

Pri napovedih za drugo leto so slovenski gradbinci previdni oziroma ne pričakujejo bistvenih sprememb, še naprej pa opozarjajo na...

Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Dan asfalterjev 2018

29. novembra 2018 je že tradicionalno potekal Dan asfalterjev v organizaciji Združenja asfalterjev Slovenije. Dogodek, že sedmi po...

Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Skupni sestanek izvršilnega odbora EAPA in ZAS

Sestanek Izvršilnega odbora EAPA (European Asphalt Pavement Association) je bil po letu 2003 ponovno organiziran v Ljubljani. Potekal je...

Mineral SI
Vozila
Vozila MAN TGS Xlion Kralj gradbišč

S tremi gnanimi osmi, hidrostatičnim pogonom krmiljene osi in številnimi tehnološkimi rešitvami za uporabo izven urejenih cest je MAN...