Prvi Mercedesov pick-up
Prvi Mercedesov pick-up
  26.02.2018  |  13:41
Čas branja: 3 min
Po lanskoletnem konceptnem modelu je Mercedes-Benz predstavil serijski in model razreda X, kar je prvi pick-up model ne samo za Mercedes, temveč tudi prvi premium pick-up nasploh.

V zadnjih nekaj mesecih je MercedesBenz poudaril, da pričakuje nadaljnjo rast pick-up segmenta v svetu in tu vidijo svojo priložnost predvsem pri kupcih, ki želijo premium izdelek v razredu, v katerem so še vedno pogostejši robustni poslovni modeli.

Ni skrivnost, da je razred X (še en) rezultat sodelovanja z zavezništvom Renault-Nissana in da je osnova tega modela Nissan Navara, in podobno mehaniko ima tudi Renaultov pick-up Alaskan. Za Mercedes je to optimalna kombinacija, ker je dobil najsodobnejšo pick-up platformo od zelo izkušenega proizvajalca v tem segmentu, na katero je nadgradil razkošje in življenjski slog iz svoje ponudbe.

Večji od vseh

Zunanji izgled se bistveno ne razlikuje od koncepta, ki smo ga videli lani, dominira sprednja maska po zgledu Mercedesovih modelov SUV, medtem ko je ostalo bolj ali manj pogojeno z namenom in tipom vozila. Zadnje luči so nekoliko ozke, in če je slučajno v zadnjem odbijaču integrirana stopnica, se pokrov prtljažnika odpira za 90 stopinj, brez nje za 180 stopinj. Razred X je s 5.340 mm najdaljši pick-up v ponudbi (vsaj v Evropi), kar pomeni, da je 10 mm daljši od Navare, od katere je tudi 70 mm širši, in ima 50 mm širšo notranjost. Pri Mercedesu poudarjajo, da je večina vozila drugačna kot v Navari, spremenjeno je podvozje, da so lahko vgradili motor V6. Mercedes je razširil tudi prtljažni prostor, katerega razdalja se je med oboki koles tudi razširila, da bi se evro paleta lahko postavila prečno. Razred X (in Navara) ima najnaprednejše obese v svetu pick-upov, kar pomeni neodvisen McPherson na sprednji osi ter kombinacijo multilinka in toge osi z zadnje strani, pri čemer so zadaj vgrajene vzmeti. Mercedes je na vsa kolesa (kot tudi Volkswagen pri Amaroku) dal disk zavore, pri tem da je to prvi pick-up, ki ima zadaj zračene diske.

Za pogon sta za zdaj na voljo dva 2,3-litrska motorja, do sredine prihodnjega leta pa bo na voljo tudi motor 3.0 V6, s katerim bo X-razred najmočnejši pick-up na evropskem trgu. Na nekaterih trgih bo na voljo tudi bencinski motor moči 165 KM. Štirivaljni 2,3-litrski motor je na voljo v single turbo izvedbi z močjo 163 KM (220 d) oz. 190 KM (250 d) kot bi turbo izvedba, s tem da bo imel motor V6 258 KM (350 d).

Bo tudi najmočnejši

Modela s 163 in 190 KM sta na voljo s pogonom na zadnja ali vklopnim pogonom na vsa kolesa in ročnim menjalnikom s šestimi stopnjami ali (Nissanovim) avto-matskim menjalnikom s sedmimi stopnjami, ki je možen za močnejši model. Pogon na vsa kolesa se aktivira z vrtljivim stikalom, s čimer se vključi parkljasta sklopka, ki vklaplja sprednji kolesi. Enako stikalo vključuje tudi reduktor, ki povečuje prestavna razmerja menjalnika z 1 : 1 na 1 : 2,7. S to vrsto izvedbe pogona je opcijsko na voljo tudi mehanska blokada zadnjega diferenciala. Model V6 bo imel popolnoma drugačno (Mercedesovo) izvedbo pogona in prenosa. V tem primeru bo na voljo drug avtomatski menjalnik, tudi s sedmimi stopnjami, in sicer Mercedesov 7G-TRONIC PLUS, in stalni pogon na vsa kolesa 4MATIC. V tem primeru bo imel razred X tudi osrednji planetarni diferencial z možnostjo zapore z dodatno zaporo na zadnjem diferencialu. Tudi tu je možna redukcija prenosa s prestavnim razmerjem 1 : 2,9.

Vsi modeli s 4x4 pogonom prihajajo z DSR-sistemom za spuščanje po klancu navzdol, ki omejuje hitrost spuščanja na 8 km/h v načinu 4H oz. na 5 km/h v načinu 4L.

X-razred se nudi s tremi izvedbami notranjosti: PURE, PROGRESSIVE in POWER. PURE je osnovni nivo opreme za tiste, ki predvsem iščejo robustno delovno vozilo, ki je enostavno za vzdrževanje. Korak več je PROGRESSIVE, ki poleg robustnosti ponuja tudi večje udobje in razkošje, medtem ko je najbolj razkošna izvedba POWER za tiste, ki potrebujejo luksuzno off-road vozilo, s katerim lahko gredo tudi na prestižno zabavo.

Seveda je od nivoja opreme odvisna tudi velikost zaslona na sredinski konzoli in število multimedijskih sistemov, ki so na voljo, eden od njih je tudi zelo uporaben 360-stopinjski pregled okolice vozila, ki je prikazana na glavnem zaslonu. S pomočjo navigacijskega sistema COMAND Online je razred X prvi pick-up s prometnimi informacijami.

Kot je bilo pričakovati, je Mercedes napolnil vozilo z vso znano varnostno opremo, vgrajenih pa je sedem zračnih blazin, med katerimi je tudi blazina za zaščito voznikovih kolen. Tu so tudi sistemi za opozarjanje pri zapuščanju voznega pasu, Active Braking Assist, ki opozarja na nevarnost pred naletom na druga vozila in pomaga pri zaviranju, prepoznavanju znakov, tempomat in sistem za stabilizacijo prikolice.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Vozila
Mineral SI
Novice
Novice Investicije v gradbeništvu Investicije v gradbeništvo se povečujejo

Po najnovejših podatkih je bila vrednost gradbenih del za 4,5 odstotka višja kot mesec prej in za kar 18,9 odstotka višja kot novembra...

Mineral SI
Novice
Novice Gradbeni projekti Trenutno največje gradbišče v Sloveniji

Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek, si je 11.12.2018 ogledala potek gradbenih del na največjem gradbišču v Sloveniji....

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Gradbeni projekti Kaj bomo gradili v letu 2019...

Obseg naložb Direkcije za infrastrukturo v cestno omrežje je letos hitro zrasel, nekoliko manj naložb je bilo v železniško...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Napovedi Kaj v letu 2019 pričakujejo gradbeniki?

Pri napovedih za drugo leto so slovenski gradbinci previdni oziroma ne pričakujejo bistvenih sprememb, še naprej pa opozarjajo na...

Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Dan asfalterjev 2018

29. novembra 2018 je že tradicionalno potekal Dan asfalterjev v organizaciji Združenja asfalterjev Slovenije. Dogodek, že sedmi po...

Mineral SI
Novice
Novice ZAS - Združenje asfalterjev Slovenije Skupni sestanek izvršilnega odbora EAPA in ZAS

Sestanek Izvršilnega odbora EAPA (European Asphalt Pavement Association) je bil po letu 2003 ponovno organiziran v Ljubljani. Potekal je...

Mineral SI
Vozila
Vozila MAN TGS Xlion Kralj gradbišč

S tremi gnanimi osmi, hidrostatičnim pogonom krmiljene osi in številnimi tehnološkimi rešitvami za uporabo izven urejenih cest je MAN...