Zaključena ponudba
Zaključena ponudba
  26.02.2018  |  12:32
Čas branja: 4 min
Leto dni po predstavitvi je Volkswagen dopolnil ponudbo z modeli s pogonom na zadnja kolesa in pogonom 4x4 z avtomatskim menjalnikom ter izvedbo skupne teže 5 ton, naslednje leto pa prihaja najtežji Crafter skupne teže 5,5 tone.

Novi Crafter, ki je bil predstavljen konec lanskega leta, se je od začetka ponujal le kot kombi skupne teže do 3,5 tone s pogonom na sprednji kolesi in z ročnim menjalnikom. Odlična izvedba, dobre vozne lastnosti, visoke možnosti transporta z udobjem in tehnologijo iz osebnih vozil so osvojile vse, ki so imeli priložnost poskusiti nov model, in to je eden izmed najpomembnejših modelov v tem razredu v zadnjih letih.

Da bi zadovoljili potrebam vseh kupcev, so potrebne različne izvedbe in Volkswagen je septembra predstavil še podvozje z enojno in podaljšano kabino ter dostavna vozila (ki so lahko delno zastekljena) v vseh dolžinah in višinah. Naslednje leto pride tudi kombi (potniški), različica z osmimi sedeži, ki bo na voljo le s pogonom na sprednji kolesi. Ob sprednjem je zdaj na voljo tudi zadnji in štirikolesni pogon ter avtomatski menjalnik, kar pomeni, da lahko zdaj kupci izbirajo med 69 osnovnimi ra-zličnimi modeli. Volkswagen ima v tovarniški ponudbi razen furgonov tudi najbolj iskane nadgradnje, kot so prekucniki, hladilniki, ambulantna vozila itn.

Pogon na vsa kolesa

Pogon na vsa kolesa ali 4Motion izhaja iz pogona na sprednji kolesi, tako kot pri osebnih vozilih Volkswagen. To pomeni, da se v normalnih pogojih moč prenaša na sprednji kolesi, in samo v primeru zdrsa pogonskih koles se aktivira sklopka Haldex, ki prenaša moč tudi na zadnjo os. Prav tako je opcijsko na voljo tudi zapora zadnjega diferenciala. Količina navora, ki se prenaša na zadnji kolesi, je spremenljiva in se lahko povzpne do 60 %. Crafter 4Motion je na voljo v različicah 3–4 tone dovoljene mase in kot različica s pogonom na sprednji kolesi, vedno pa ima posamezna kolesa na zadnji osi. Zaradi kardanske gredi, ki povezuje sprednjo in zadnjo os, so tla povišana za 100 mm v primerjavi z izvedbo na sprednji pogon in za 130 kg težja zaradi namestitve dodatnih komponent. Čeprav je to zelo sposoben sistem, ki smo ga preizkušali izven asfalta, je treba poudariti, da to ni »hardcore« pogon na vsa kolesa za neprehodna brezpotja, ampak se bo povsem dobro znašel na snegu, makadamu in v podobnih razmerah, zaradi česar je idealen za intervencijska vozila na gorskih območjih itn. Različica s pogonom na vsa kolesa je na voljo z dvema najbolj zmogljivima motorjema (103 in 130 kW) z ročnim ali samodejnim (samo s 130 kW) menjalnikom (4x4 s samodejnim menjalnikom še ni na voljo, saj prav tako pride naslednje leto).

Samodejni menjalniki

Ivecu je uspel zadetek v polno z vgradnjo 8-stopenjskega samodejnega menjalnika v model Daily, ki je zelo iskan v Evropi, predvsem v Skandinaviji. Volkswagen Crafter gre še korak dlje in samodejni menjalnik (tudi z 8 prestavami) ponuja z vsemi vrstami pogona (spredaj, zadaj in 4x4), kar je edinstven primer v tem razredu. Ker se motor in menjalnik na sprednji in 4x4 pogon nameščata prečno, a s pogonom na zadnji kolesi vzdolžno, je zasnova precej drugačna, zato se uporabljata dva različna menjalnika. V izvedbi s prednjim in 4x4 pogonom se vgrajuje Aisinov menjalnik, medtem ko je na zadnjem pogonu ZF-menjalnik. Ne glede na to, za kateri prenos gre, dobite enako število prestav (8) in njihovo hitro spremembo. Kdor enkrat preizkusi Crafterja s samodejnim menjalnikom, ga bo gotovo želel za vedno, saj ponuja vrhunsko udobje med vožnjo in celo boljše rezultate kot pri ročnem menjalniku. To še posebej velja na področju urbane dobave s številnimi postanki, kjer je vožnja z avtomatskim menjalnikom veliko manj naporna za voznike.

Tudi kombinacija s samodejnim menjalnikom in prilagodljivim tempomatom (ACC) je odlična; Crafter praktično vozi sam, vzdržuje razdaljo, upočasni do zaustavitve in ponovno spelje z malo spodbude s pritiskom na plin.

Zadnji pogon

V ponudbo je prišel tudi pogon na zadnji kolesi, ki je na voljo v različicah od 3,5 do 5,5 tone največje dovoljene teže, medtem ko so lažje različice od 3,5 do 4,0 tone z enojnimi, tiste s težo do 5,5 tone pa z dvojnimi zadnjimi kolesi. S pogonom na zadnja kolesa sta motor in menjalnik vgrajena vzdolžno in kardanski prenos poganja zadnja kolesa. Zaradi kardanske gredi je pod pri tej izvedbi (kot pri 4x4) višji za 100 mm od izvedbe s pogonom na sprednja kolesa. Toda na drugi strani je večja nosilnost kot tudi možnost vleke težje prikolice. Ti modeli so zasnovani za največje obremenitve, ker je nosilnost nad 3,1 tone. Carfter s pogonom na zadnja kolesa je na voljo samo v izvedbah L4 in L5 ter H3 in H4 z motorji 90 kW in več. V vožnji pa ni velike razlike, razen da je Crafter bolj okreten, saj sprednja kolesa nimajo pogona. Ta vrsta izvedbe prinaša prednost vožnje po vzponih, ker so bolj obremenjena zadnja (pogonska) kolesa.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Preberite več
Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Gorenjske hribe zavzeli Hidromekovi stroji

Podjetje Dehkatrade Cetin d.o.o je na Gorenjsko dostavilo že sedmi Hidromekov stroj, ki je tokrat bager goseničar HMK140LC - zmogljivost,...

Mineral SI
Novice
Novice Volvo CE Volvo CE prevzel podjetje CeDe

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) se je določil za nakup podjetja CeDe Group, ki prilagaja stroje za posebne namene.

Mineral SI
Novice
Novice Yanmar Yanmar VIO 57 6A

Yanmar VIO 57 6A je najbolj prodajan stroj v prodajnem programu slovenskega zastopnika Smaster d.o.o.

Mineral SI
Novice
Novice Hidromek Nov Hidromek HMK 220NLC H4

Na slovensko tržišče že prihaja nova serija bagrov znamke Hidromek.

Mineral SI
Novice
Novice BAUMA Skupina Construction 4.0

Na letošnji Baumi je potekalo prvo srečanje nove delovne skupine z naslovom Stroji v gradbeništvu 4.0, v okviru Združenja strojne...

Mineral SI
Novice
Novice Bobcat Nov model Bobcat E35 Z

Bobcat E35 Z, novi model mini bagra delovne mase 3.500 kg pri širini podvozja 1.750 mm nudi udobno delo ter vrtenje v širini podvozja in...

Mineral SI
Novice
Novice Dehkatrade Cetin Popolna kombinacija: Hidromek in MTB

Podjetje Dehkatrade Cetin d.o.o., generalni zastopnik blagovnih znamk Hidromek in MTB, je stranki na Dolenjsko dostavilo popolno...

Mineral SI
Gradbeništvo
Gradbeništvo Mineralne surovine Naravni viri in gospodarjenje z njimi - primer gradbenega materiala, prod, II. del

Zemlja je pokrita[1] z veliko količino vode, približno 71% površine in skoraj 1,973 milijard kubičnih metrov prostornine. Od tega...